درک عمیق مفاهیم قرآنی منجر به تربیت قرآنی می‌شود
کد خبر: 1423228
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸

درک عمیق مفاهیم قرآنی منجر به تربیت قرآنی می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اگر تربیت دانش‌آموزان بر اساس قرآن و نهج‌البلاغه باشد، در ادامه زندگی با مشکلی مواجه نخواهند شد، گفت: موضوع تربیت قرآنی دانش‌آموز زمانی موفق خواهد شد که این حرکت با درک عمیق مفاهیم قرآنی همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، محمد تقی‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، امروز، هفتم تیر در بازدید از تحریریه ایکنای خوزستان، با بیان اینکه زنگ اولین مدرسه‌ای که توسط پیامبر(ص) در کشور عربستان به صدا درآمد، زنگ اسلام بود و اولین شعبه آن در خوزستان راه‌اندازی شد، گفت: در تبع اسلام و نازل شدن قرآن کریم بر پیامبر(ص) نهج‌البلاغه در کنار قرآن به منصه ظهور رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با تصریح بر اینکه اگر فرزندان و دانش‌آموزان ما بر اساس این دو کتاب بسیار گرانبها تربیت شوند در ادامه زندگی با مشکلی مواجه نخواهیم شد، گفت: موضوع تربیت قرآنی دانش‌آموز زمانی موفق خواهد شد که این حرکت با درک عمیق مفاهیم قرآنی و مبانی دینی و اعتقادی همراه باشد.

نامحدود بودن فعالیت‌های قرآنی جامعه

تقی‌پور با عنوان اینکه فعالیت‌های قرآنی و دینی در جامعه نامحدود بوده‌ و فعالیت‌های بسیاری را می‌توان در این زمینه انجام داد، گفت: باید در زمینه مفاهیم قرآنی میان دانش‌آموزان فعالیت بیشتری صورت گیرد، تا دانش‌آموزان، عمیقا با معارف دینی و اسلامی خود آشنا شود.

وی در ادامه به پیروزی انقلاب اسلامی ایران که برگرفته از کتاب مقدس قرآن بوده است، اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروزه و در برخی برهه‌ها شاهد شرک و نفاق در جامعه به عنوان دو آسیب‌ بزرگ اجتماعی هستیم. در این میان اگر دانش‌آموزان با مفاهیم اعتقادی و دینی خود ارتباط داشته باشد بسیاری از این مشکلات برطرف خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص جایگاه برگزاری مسابقات قرآنی استانی و کشوری گفت: مسابقات قرآن در مرحله استانی با معرفی نفرات برتر به پایان رسیده است و اکنون در حال آماده‌سازی نفرات برتر برای اعزام به مسابقات کشوری در استان خراسان رضوی هستیم.

درک و فهم قرآن از اهمیت بالایی برخوردار است

تقی‌پور با تصریح بر اینکه باید وارد مقوله آموزش محتوای قرآنی شویم، گفت: موضوع درک و فهم از کلمات و آیات قرآن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید به آن نگاه ویژه‌ای شود.

وی در ادامه در خصوص لزوم حضور دانش‌آموزان در مقطع پیش‌دبستانی گفت: باید موضوع پیش‌دبستانی از اولویت‌های اول خانواده‌ها شود که در این میان باید گفت: هر چه سن تعلیم و تربیت در جامعه‌ای کاهش یابد پیشرفت و ترقی برای آن جامعه بیشتر خواهد بود.

captcha