گزینه «لغو عمره تا اطلاع ثانوی» روی میز نمایندگان مجلس
کد خبر: 3106629
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
نقوی حسینی خبر داد:

گزینه «لغو عمره تا اطلاع ثانوی» روی میز نمایندگان مجلس

گروه سیاسی: به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال تهیه طرح یک فوریتی لغو عمره مفرده تا اطلاع ثانوی هستند.

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در مورد دلایل تهیه و تنظیم این طرح از سوی نمایندگان گفت: با توجه به بی‌حرمتی‌ها و جسارت‌هایی که اخیراً به حجاج عمره‌گزار ایرانی به ویژه بی‌حرمتی به دو نوجوان در فرودگاه جده شده، نمایندگان طرحی تهیه کرده‌اند که بر اساس آن سفرهای عمره تا اطلاع ثانوی لغو خواهد شد.
وی افزود: این بی‌حرمتی‌ها نشان می‌دهد که حکومت آل سعود قادر به تأمین امنیت و حفظ حرمت و احترام زائران عمره‌گزار را ندارد و نمی‌تواند حرمت زائران را حفظ کند؛ بنابراین تا حصول اطمینان از توان اداره مکه مکرمه و مدینه منوره و حفظ حرمت و امنیت زائران حج عمره از سوی آل سعود، در صورت تصویب این طرح سفرهای عمره تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.
منتخب مردم ورامین در مجلس اظهار کرد: عکس‌العمل‌هایی که مردم نسبت به این بی‌حرمتی‌ها و جسارت‌ها از خود بروز داده‌اند بسیار زیاد است و این اولین بار نیست که نسبت به زائران ایرانی بی‌حرمتی می‌شود.
نقوی حسینی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته بی‌حرمتی‌هایی نسبت به زائران ایرانی صورت گرفته که منعکس کردیم اما حکومت آل‌سعود تاکنون نتوانسته مشکلات را رفع کند.

captcha