سفر عمره باید لغو شود/ حضور شیعیان در عمره با این کیفیت هیچ اثری ندارد
کد خبر: 3126722
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
امام جمعه اصفهان:

سفر عمره باید لغو شود/ حضور شیعیان در عمره با این کیفیت هیچ اثری ندارد

گروه سیاسی: محمدتقی رهبر در واکنش به بی‌حرمتی پلیس عربستان به دو زائر ایرانی گفت: نه تنها باید سفر حج عمره لغو شود بلکه باید سفیر عربستان را اخراج می‌کردیم و سفیر خود را نیز از عربستان احضار می‌کردیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) پس از بی‌حرمتی و رفتار شنیع پلیس عربستان با دو زائر نوجوان ایرانی در هنگام بازگشت از سفر حج عمره، عده‌ای از نمایندگان مجلس، برخی مراجع عظمای تقلید و تعدادی از کارشناسان و فعالان سیاسی از لزوم لغو سفر حج عمره در این شرایط  سخن می‌گویند. در مقابل این نظر، برخی دیگر لغو حج عمره از سوی ایران را سبب خالی شدن حج از حضور شیعیان و تأثیرگذاری آنان و مطلوب نظر آل‌سعود می‌دانند. لذا لازم است در گفت‌وگو با کارشناسان به بررسی این دو نظر در این شرایط پرداخته شود.

آل‌سعود به حیثیت ملی ما لطمه وارد کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا دراین رابطه گفت: آل‌سعود با این اقدام شنیع نه تنها به حیثیت این دو خانواده لطمه زده‌اند بلکه به حیثیت ملی و ایرانی ما نیز خدشه وارد ساخته‌اند.

وی افزود: من حس می‌کنم بسا این بی‌حرمتی با طراحی قبلی انجام شده باشد تا با انعکاسی که در میان مسلمانان جهان و حتی در سطح جهانی پیدا می‌کند بتوانند ایرانی که با غرور و عظمت در دنیا ظاهر شده است را تحقیر کنند.

خطبه جهاد امام علی(ع) مبین غیرت دینی یک مسلمان است

حجت‌الاسلام رهبر در ادامه به خطبه جهاد حضرت علی (ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند لشگر معاویه وقتی وارد شهر انبار شد به عمد خلخال از پای زنان مسلمان و غیر مسلمان ربود و اگر در غصه این واقعه یک مرد مسلمان بمیرد هیچ جای ملامت نیست.

وی اضافه کرد: در نظر بگیریم که در این اتفاق تعرضی به زنان رخ نداده بود و تنها زیور زنان از آنان ربوده شده بود اما امیرالمؤمنین این چنین در این رابطه می‌فرمایند و این غیرت دینی یک مسلمان است.

ضرورت لغو بلافاصله حج عمره/دلارهای زائران صرف آدمکشی آل سعود می‌شود

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: به اعتقاد من همانطور که عده‌ای از نمایندگان خواستار لغو حج عمره شده‌اند - و باید اصلا بلافاصله این سفر لغو می‌شد- ما باید این سفر را لغو کنیم.

حجت‌الاسلام رهبر تأکید کرد: آل سعود وحشی‌هایی هستند که ما امروز اعمال جنایتکارانه آنها را در یمن می‌بینیم. آل سعود متحد اسرائیل هستند و میلیاردها دلار زائران ما به جیب این جنایتکاران می‌رود و صرف آدمکشی و گسترش تروریسم از سوی آل سعود در کشورهای مسلمان می‌شود.

حضور شیعیان با این کیفیت در حج بی‌اثر است

وی با رد این نظر که لغو حج عمره باعث کمرنگ شدن حضور شیعیان در موسم حج می‌شود و این مسئله مورد خواست آل ‌سعود است، گفت: به اعتقاد من حضور شیعیان با این کیفیت در حج هیچ اثری ندارد و در مقابل آنها دست بسته هستیم و تازه مورد اهانت نیز قرار می‌گیریم.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه من سفرهای زیادی به عنوان روحانی حج و زیارت حضور داشتم و به رفتار عربستانی‌ها آگاه هستم، گفت: سعودی‌ها و وهابی‌ها با ما اهانت‌آمیز و خصمانه رفتار می‌کنند و در این شرایط که عزت و اقتدار بین‌المللی ایران مورد اذعان همگان است نباید اجازه این گونه برخوردها با ما داده شود.

سفر عمره هیچ دردی از درد مسلمانان دوا نمی‌کند

حجت‌الاسلام رهبر تصریح کرد: به اعتقاد من به مجرد اطلاع از این واقعه باید سفیر عربستان را اخراج می‌کردیم و سفیر خود را از عربستان احضار می‌کردیم و سفر عمره را نیز لغو می‌کردیم.

وی در پایان عنوان کرد: بگذارید اصلا این سفر حج عمره را نداشته باشیم زیرا این سفر هیچ دردی از درد مسلمانان دوا نمی‌کند و ما شیعیان در این سفر هیچ کاری هم نمی‌توانیم بکنیم و مورد اهانت و تحقیر هم قرار می‌گیریم و سعودی‌ها با این اقدام شنیع، بالاترین و بدترین توهین را به ملت ما انجام دادند.

captcha