نبود حمایت مالی؛ موجب تعطیلی تنها مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در شمال‌غرب کشور
کد خبر: 3141702
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

نبود حمایت مالی؛ موجب تعطیلی تنها مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در شمال‌غرب کشور

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: عدم حمایت مالی و هزینه بالای تحصیل هر قرآن‌آموز موجب تعطیلی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان در مراغه برای سال جدید تحصیلی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به عدم حمایت مالی از مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن اظهار کرد: این امر موجب شده است تا تنها مدرسه شبانه‌روزی شمال‌غرب کشور با عنوان امام رضا(ع) که در شهرستان مراغه آذربایجان شرقی واقع شده است در سال تحصیلی جدید تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن‌آموزان سال تحصیلی 93-94 این مرکز هنوز مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: اگر حمایت مالی از سوی خیران و اهتمام ویژه مسئولان به تحصیل علاقه‌مندان به حفظ قرآن در این مدرسه شبانه‌روزی رخ ندهد، متأسفانه باید گفت که از پذیرش قرآن‌آموز برای سال تحصیلی جدید که از تیرماه امسال آغاز می‌شود معذور خواهیم بود.

شاهسونی درباره مکان این مدرسه شبانه‌روزی گفت: در حال حاضر مکان این مرکز در زائرسرای امامزاده‌ شهرستان مراغه است. همچنین میزان استقبال از این مدرسه مطلوب است اما به‌دلیل کم‌توجهی مسئولان به این مطلب موجب تعطیلی این مدرسه هستیم.

مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان درخصوص شهریه‌های‌ تحصیل یک حافظ در مدارس شبانه‌روزی حفظ تخصصی، بیان کرد: هزینه تحصیل هر قرآن‌آموز شش میلیون تومان است که تنها یک پنجم این مبلغ از قرآن‌آموز اخذ می‌شود و با این وجود نیز استقبال در برخی از اوقات به‌دلیل همین مقدار شهریه نیز کم می‌شود.

وی تصریح کرد: حتی این مبلغ شهریه نیز هزینه‌های جاری این مدرسه شبانه‌روزی را کفایت نمی‌کند لذا نیازمند هستیم تا مسئولان به‌دلیل علاقه‌مندی مردم به حفظ قرآن کریم و دلسرد نکردن آنها از یادگیری و حفظ این معجزه جاوید، بیشتر به این امر توجه کنند تا چنین مدارسی که بازخورد خوبی دارند و سالانه بیش از 100 حافظ قرآن تربیت می‌کنند، تعطیل نشوند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عاطفه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۲۲:۲۷
0
1
مسئولین محترم خواهش میکنیم که به همین سادگی نگذاریداین مدرسه تعطیل بشه.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۶/۰۱/۰۲ - ۱۸:۱۹
0
0
مسولین محترم!!!!!!!!!!!
این از مسایل کلان جامعمون هست و مشکل گشاست!!!
خواهش میکنم توجه کنید...!!!
captcha