طرح «کتابخوان» در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3332327
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

طرح «کتابخوان» در کردستان اجرا می‌شود

گروه هنر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه طرح «کتابخوان» در استان اجرا می‌شود.

اسماعیل احمدی،  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: «کتابخوان» عنوان نشست‌هایی است که با هدف به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده توسط افراد و ترویج فرهنگ مطالعه در قالب معرفی کتاب اجرا می شود.
وی افزود: این نشست ها در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان عنوان کرد: چشم‌انداز برگزاری نشست‌های کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد یافته و رشد دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دوردست و نیز جمع‌های کوچک خانوادگی است تا به مرور زمان به نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی منجر شود.
وی بیان کرد: ایجاد عادت به مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب از اهداف برگزاری این طرح است.
احمدی تصریح کرد: کتابداران، نویسندگان، فعالان رسانه در حوزه کتاب، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقمندان مانند اعضاء کانون‌های ادبی، مطالعاتی و شخصیت‌های مرجع فرهنگی و هنری از اقشاری هستند که می توانند در این نشست‌ها حضور داشته باشند.
وی در رابطه با نحوه برگزارش نشست‌های کتابخوان عنوان کرد: زمان برگزاری هر نشست 90 دقیقه است و هر فرد شرکت کننده و متقاضی می تواند در هفت دقیقه گزیده ای از مطالب کتاب مورد نظر خود را با سایرین به اشتراک بگذارند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از برگزاری نخستین نشست کتابخوان استان کردستان در مرداد ماه خبر داد و افزود: برنامه فرآخوان این نشست به زودی در پرتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بارگذاری می‌شوند و علاقمندان می‌توانند برای حضور در این نشست‌ها ثبت‌نام کنند.
وی بیان کرد: اجرای طرح کتابخوان که همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخص‌های مطالعه است.
احمدی در پایان یادآور شد: این استان در حال حاضر دارای 46 کتابخانه عمومی نهادی و 32 کتابخانه عمومی مشارکتی با 40 هزار عضو فعال است.

captcha