استدلال‌های قوی و درک عمیق مسائل روز، مستلزم مطالعه اثربخش است
کد خبر: 4181810
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

استدلال‌های قوی و درک عمیق مسائل روز، مستلزم مطالعه اثربخش است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل گفت: در شرایطی که فضای مجازی قدرت تحلیل افراد را محدود کرده، مطالعه اثربخش راهکار مهم برای استدلال و درک عمیق از مسائل است.

استدلال‌های قوی و درک عمیق مسائل روز، مستلزم مطالعه اثربخش استبه گزارش ایکنا از اردبیل، در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، حجت‌الاسلام حسین علیی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، به همراه مسئولین و فرماندهان معاونت‌های فرهنگی آن مجموعه 23 آبان ماه با حضور در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ضمن برگزاری نشست مشترک و بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی، فرارسیدن هفته کتاب را به کتابداران تبریک گفتند.

علیی در این نشست با تبریک هفته کتاب اظهار کرد: کتاب عنصری بی‌بدیل است که هیچ چیزی جای آن را نمی‌گیرد و شعار سی و یکمین دوره هفته کتاب با عنوان «آینده خوانی است» دارای معنا و مفهوم بسیار غنی است و تحقق شعار نیازمند تدبیر فرهنگی است.

وی با بیان اینکه انسان‌های اهل کتاب و مطالعه اهل تحلیل و تبیین هستند افزود: در شرایطی که فضای مجازی قدرت تحلیل را از افراد گرفته و اطلاعات را بصورت ناقص و پاراگرافی ارائه می‌دهد، مطالعه کتاب است که می‌تواند در مقابل این حجم از اطلاعات ناقص و گاهاً دروغ، استدلال‌های قوی و درک عمیق از مسائل را به مراتب افزایش دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات به غفلت از کتاب، کتابخوانی و مطالعه برمی‌گردد و همین مسئله موجب شده تا اطلاعات و فهم مسائل در جامعه به سواد مجازی محدود شود.

علیی ضمن تقدیر از اقدامات فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی در سطح استان ادامه داد: به برکت انقلاب و تلاش مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان اقدامات ارزشمندی انجام شده است، اما در بحث ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه جای کار بسیار و پیشنهاد می‌شود کتابخانه‌ها این مسئولیت خطیر را با ترویج قرائت قرآن و تبیین آیات آن شروع کنند.

انتهای پیام
captcha