زادگاه امام خمینی(ره) آماده برپایی باشکوه عزای حسینی است/ لزوم توجه ویژه به آئین نخل گردانی
کد خبر: 3384431
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
فرماندار خمین ؛

زادگاه امام خمینی(ره) آماده برپایی باشکوه عزای حسینی است/ لزوم توجه ویژه به آئین نخل گردانی

گروه اجتماعی: ساداتی تأکید کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌هایی که با سایر ادارات متولی انجام شده زادگاه امام خمینی(ره) آمادگی کامل برای برپایی عزای حسینی را دارد و از هرگونه بی‌نظمی که باعث سوء‌استفاده دشمن می‌شود جلوگیری به عمل می‌آید.

سید مهدی ساداتی، فرماندار شهرستان خمین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به برنامه های فرمانداری در ایام محرم گفت: جلسه برنامه‌ریزی با حضور مسئولان و رؤسای هیئات مذهبی برگزار شده است، نظر ما این است که تمام شهر باید فضای روضه باشد و همگی آمادگی برگزاری عزاداری در شأن سیدالشداء را داشته باشند.

تقویت نظم در مراسم عزاداری مقابله با سوء برداشت دشمن است

وی با اشاره به زدودن تحریف و بدعت‌ از چهره عزاداری‌ها ادامه داد: بدعت سبب سوء‌استفاده دشمن است اما تفسیر قیام عاشورا و عزاداری‌های منظم و با برنامه‌ریزی مقابله با جنگ نرم دشمن خواهد بود، اقامه نماز اول وقت از مهمترین پیام‌های عاشورا و از الویت‌های اصلی نظام است که باید ائمه جماعات و هیئات مذهبی در این ایام به آن توجه ویژه داشته باشند.

ساداتی با اشاره به آئین نخل‌گردان در ظهر عاشورا گفت: این آئین قدمتی چندین ساله دارد و ریشه در اعتقادات مذهبی مردم و وظیفه همه مسئولان است که با همکاری مردم تلاش کنند این آئین به بهترین شکل برگزار شود.

لزوم توجه مبلغین به پیام ولایت‌پذیری عاشورا

ساداتی ایجاد زمینه و فضای لازم برای ذبح شرعی در روز عاشورا را مهم عنوان کرد و ادامه داد : رعایت اصول بهداشتی و شرعی و ایجاد نظم برای این کار سبب تسهیل رفت و آمد و عزاداری‌ها می‌شود، ولایت‌پذیری از پیام‌های نهضت عاشوراست، پیروی از ولایت‌ فقیه امر مهمی است که باید در این ماه توسط سخنرانان مورد توجه قرار بگیرد.

فرماندار خمین با اشاره به جلسه هماهنگی برگزاری عزاداری باشکوه ایام محرم گفت: طبق آماری که اداره تبلیغات اعلام کرده بیشتر هیئات مذهبی این شهرستان دارای مجوز و تحت نظارت این اداره هستند و با برگزاری جلسات متعددد سعی شده است هماهنگی کاملی انجام شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: هم اکنون 60 مبلغ بومی خمین و 40 مبلغ از قم به همت اداره تبلیغات خمین آماده اعزام به شهر و روستاهای خمین هستند تا سیره اهل بیت(ع) و فلسفه قیام عاشورا را تبلیغ کنند، همچنین جلسات متعدد کانون مداحان برگزار شده است، در حال حاضر 150 مداح در این کانون فعال و 20 نونهال تحت آموزش هستند.

خبرنگار: سعیده مجتهدی

captcha