حاشیه‌نگاری از افتتاحیه سی‌امین جشنواره قرآنی دانشجویان + عکس
کد خبر: 3446887
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶

حاشیه‌نگاری از افتتاحیه سی‌امین جشنواره قرآنی دانشجویان + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور شب گذشته در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور سه شنبه شب 19 آبان ماه در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شهر مقدس قم و با حضور جمعی از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات و نیز مسئولان دانشگاهی کشورمان برگزار شد.
گرامی‌داشت یاد و خاطره قاریان مهاجرالی الله خصوصاً محسن حاجی حسنی کارگر و حسن دانش دو نفر از قاریان بین المللی کشورمان که در فاجعه منا عروجی شهادت‌گونه داشتند، بخشی از مراسم افتتاحیه بود. پخش گوشه‌هایی از تلاوت‌ها و گفت‌وگوهای این دو قاری بین‌المللی و نیز درج تصاویری بر روی دکور مسابقات از جمله اقداماتی بود که مسئولان برگزاری مسابقات سعی در پاسداشت مقام این دو قاری بین‌المللی داشتند.


از جمله دیگر حواشی این مسابقات تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط علی‌اصغر شعاعی، دبیر جشنواره سی ام قرآن دانشجویان کشور بود، وی که برای ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره به روی جایگاه رفته بود به تلاوت آیات پایانی سوره مبارکه فجر پرداخت که مورد توجه حضار قرار گرفت.
در حالی که رسم بر این است تا در مراسم افتتاحیه هر مسابقه‌ای، نفر اول رشته قرائت سال گذشته تلاوت آغازین را داشته باشد، اما در مراسم افتتاحیه سی امین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور سیدجواد حسینی، قاری بین المللی کشور آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد. اگر براساس رسم معمول عمل می‌شد باید وحید خزایی، نفر اول بیست و نهمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور تلاوت ابتدایی را انجام می داد.


حمل قرآن به صحنه توسط جمعی از خادمان آستانه مقدس حضرت معصومه(ع) و نواخته شدن مارش محرم توسط جمعی از سربازان سپاه علی ابن ابی طالب(ع) قم نیز از دیگر بخش های جذاب مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات بود.

مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات از شبکه رادیویی قرآن پخش شد، قرار بر این است که مراسم اختتامیه نیز به صورت مستقیم پخش شود.
در مراسم افتتاحیه، سالن بزرگ مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) مملو از جمعیت بود و تقریباً تمامی صندلی‌ها پر شده بود. زیبایی این سالن و کاشی‌های‌ گنبد زیبای آن توجه بسیاری از حاضران در سالن را به خود جلب کرده بود.
در مراسم افتتاحیه قاریان برجسته‌ای در سالن حضور داشتند، به نظر می رسد در این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق شاهد رقابت سختی بین شرکت‌کنندگان باشیم.


در این مسابقات قاریانی حضور دارند که سابقه حضور در مسابقات بین المللی و کسب رتبه در آن مسابقات را نیز دارند که از جمله آنها می توان به مجید فقیه، نفر اول مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان در دو دوره قبل، موسی معتمدی، نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کشور روسیه در رشته حفظ کل، جواد سلیمانی، نفر سوم مسابقات بین المللی قرآن کشور اندونزی از جمله این افراد هستند.


نوبت قرعه این دوره از مسابقات نیز بعد از پایان مراسم افتتاحیه و با حضور شرکت کنندگان رشته های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ قرآن کریم برگزار شد.

مطالب مرتبط
captcha