«آب یعنی زندگی» از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود
کد خبر: 3462435
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

«آب یعنی زندگی» از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: برنامه «آب یعنی زندگی» رادیو معارف از فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت منابع آبی کشور سخن می‌گوید.









به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، مسعود میرمحمد صادقی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در برنامه «آب یعنی زندگی» رادیو معارف با اشاره به میزان متوسط بارش‌ها در استان اصفهان گفت: اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی مشکلات مختلفی را به دنبال داشته است که مهمترین آن بالا رفتن EC یا پدیده شور شدن آب و پایین رفتن سطح سفره‌های زیرمینی است.

وی راهکار مهم جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌ها را نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی آنها دانست و افزود: این برداشت‌ها جریان آب رودخانه زاینده‌رود را به خطر می‌اندازد چرا که رودخانه زاینده رود مهم‌ترین تأمین‌کننده منایع آب زیر زمینی در اصفهان است.

خاطر‌نشان می‌شود برنامه «آب یعنی زندگی» کاری از گروه فرهنگ و جامعه است که با حضور کارشناسان مذهبی و مسئولان وزارت نیرو و مدیران عامل آب و فاضلاب سراسری کشور با رویکرد تبیینی به موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب می‌پردازد.

«آب یعنی زندگی» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل سلیمانی و اجرای محبوبه شیرعلی هر هفته در روزهای شنبه و یکشنبه ساعت 13:40 از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

جلال بیطرفان

captcha