۱۳ آبان بستر حوادث تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی ایران است
کد خبر: 3541216
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

۱۳ آبان بستر حوادث تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی ایران است

گروه اجتماعی: بخشدار مرکزی اردکان گفت: ۱۳ آبانماه بستر وقایع و حوادثی است که به عنوان نقاط عطف و سرچشمه‌های تاریخ ساز انقلاب اسلامی ایران مطرح است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، کمال حلوایی، بخشدار مرکزی اردکان صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان با اشاره به روز تاریخی ۱۳ آبان اظهار کرد: ۱۳ آبانماه بستر وقایع وحوادثی است که بعنوان نقاط عطف و سرچشمه‌های تاریخ ساز انقلاب اسلامی ایران مطرح است.
وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ که به فرمودة امام راحل عظیم الشأن حضرت امام خمینی (ره) به انقلاب دوم موسوم شد، این روز را به عنوان نقطه آغازین یک ستیز و مبارزه علیه استکبار جهانی در رأس آن آمریکا و اسرائیل خون رقم زد که نتایج این مبارزه امروزه با گذشت بیش از ۳ دهه از انقلاب اسلامی در جنبش‌های جهانی علیه استبداد و استکبار تداعی نموده است.
بخشدار مرکزی اردکان ۱۳ آبانماه را روز افتخار آفرینی دانش آموزانی خواند که در سال ۵۷ گوهر دانش و دانش‌آموزی را در صدف حماسه و دلیری برای همیشه حفظ کردند.
وی یادآور شد: در این روز صحن دانشگاه تهران از خون صدها تن از دانشجویان و دانش آموزان گلگلون شد و این واقعه دردناک تقدسی به دانشگاه بخشید تا به بالندگی اسلام، نظام اسلامی و حاکمیت ایمان به کفر بپردازد و همین تقدس امروزه در فضاهای علمی دانشگاهها و مدارس، قدرت اسلام را طنین انداز نموده است.
حلوایی ضمن دعوت از آحاد مردم شهرستان اردکان برای حضور پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان تاکید کرد: با شناختی که از مردم استان دارالعباده یزد بویژه مردم اردکان سراغ داریم، امسال نیز همچون سال‌های گذشته در مراسم راهپیمایی پرشورتر از همیشه هم صدا با مردمی که در دنیا فریاد خود را بر سراستکبار و استعمار بلند کرده‌اند دوباره بر سر آمریکا و اسرائیل و پتک دشمنی خود را خواهیم کوبید.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در سالروز حماسه روز ملی استکبار ستیزی افزود: دیدار با خانواده‌های شهدای دانش آموزان، گلباران گلزار شهدا با حضور دانش آموزان بسیجی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی بین دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی با همکاری ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حضور امام جمعه و فرماندار و مسئولین در مدارس سطح شهر و سخنرانی در خصوص این روز را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده عنوان نمود.
captcha