مداحان در راستای گسترش فرهنگ دینی گام بردارند
کد خبر: 3575224
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

مداحان در راستای گسترش فرهنگ دینی گام بردارند

گروه معارف: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه مداحان در راستای گسترش فرهنگ دینی گام بردارند گفت: اگر خدای نکرده مداحی وسیله و ابزار باشد، آینده درخشانی نخواهد داشت و اگر بستری برای احیای فرهنگ دینی قرار گیرد، مفید خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز مداحی محبوبه المصطفی در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد اظهار کرد: باید با تاسی از حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) در تمام شئونات زندگی از این دو بزرگوار پیروی و در عمل نیز خود را به عنوان پیرو معرفی کنیم.
وی با اشاره به تحصیل علم و دانش و مزایای آن افزود: اگر کسی بخواهد دیگری را به سوی خدا دعوت کند تا خود آگاهی نداشته باشد نمی تواند در نشان دادن مسیر خوب او را یاری دهد.
کارگر ادامه داد: تحصیل در مراکر دینی و حوزوی توفیقی است که نصیب طلاب شده و باید از این موقعیت به خوبی استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه طلاب دنباله رو مکتب امام صادق و نجات انسان از دست شیاطین هستند گفت: تحصیل علوم به نوبه خود بسیار مفید و دارای جایگاه عظیمی است و جایگاه علم و  دانش برای سعادت انسان موثر است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد خطاب به طلاب خواهر گفت: جایگاه شما و مسیری که در آن قرار گرفته اید تفاوت های ویژه ای دارد و به دنبال حرف دین، خدا و پیامبر و امام معصوم در نجات انسان است.
وی با اشاره به افتتاح مرکز مداحی در این مدرسه، گفت: مدح و ثنا به معنای واقعی از قدیم الایام بوده و ادامه دارد ولی اگر خدای نکرده وسیله و ابزار شود آینده درخشانی نخوهد داشت و اگر بستری برای احیای فرهنگ دینی قرار گیرد مفید خواهد بود.
کارگر افزود: مداح باید بتواند مخاطب شناس خوبی و اخلاص در عمل و نیت داشته باشد و از آن برای ترویج دین، نجان انسان استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه فضای جامعه آمادگی برای مداحی بویژه بانوان را دارد تصریح کرد: کسی که می خواهد در حوزه مداحی وارد شود باید باسواد باشد و از دین شناخت خوبی پیدا کند که در این صورت می تواند در حد مطلوب، مطالب خود را در قالب مداحی  بیان کند.
یادآور می شود در این مراسم رخشنده آبیار به عنوان مسئول مرکز مداحی محبوبه المصطفی در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد معرفی شد.
captcha