حضور 600 هزار زائر در امامزادگان استان یزد/ توزیع 50 هزار اقلام فرهنگی
کد خبر: 3586963
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

حضور 600 هزار زائر در امامزادگان استان یزد/ توزیع 50 هزار اقلام فرهنگی

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از حضور 600 هزار نفر در امامزادگان این استان خبر داد و گفت: در ایام نوروز 50 هزار اقلام فرهنگی بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از یزد، گردشگری مذهبی همواره مورد توجه مردم بوده است و در تعطیلات نوروزی امسال نیز استفاده بهینه از طرفیت بقاع متبرکه در قالب ویژه برنامه آرامش بهاری در جوار امامزادگان برای هفتمین سال متوالی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد مدنظر قرار گرفت.
برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغان حوزه علمیه قم جهت ارتقا سطح معارفی و اعتقادی زائران و مسافران، برپایی غرفه های کودک جهت آشنایی نونهالان و نوجوانان با معارف اسلامی و ایستگاه های خدماتی و اسکان از جمله برنامه های مهم و شاخصی بود که با همت هیئت امنا و خادمان امامزادگان جهت رفاه حال زائران برگزار شد.
حضور 600 هزار زائر در امامزادگان استان یزد/توزیع 50 هزار اقلام فرهنگی
حجت الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفتگو با ایکنا اظهار کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی و مذهبی، تبلیغ و ترویج سنت اصیل ایرانی اسلامی، شناساندن امامزادگان و معرفی بقاع متبرکه به زائران و خدمت رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه از اهداف طرح آرامش بهاری است.
حضور 600 هزار زائر در امامزادگان استان یزد/توزیع 50 هزار اقلام فرهنگی
وی با اشاره به اینکه ۵۵ بقعه و امامزاده میزبان طرح نوروزی آرامش بهاری بودند افزود: در این طرح ۳۵ خیمه معرفت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه برپا شد و ۶۲ نفر از مبلغان اعزامی از قم و همچنین مبلفان بومی برای پاسخگویی به سوالات مردم در امامزادگان حضور داشتند.
زارع زاده تعداد زائران امامزادگان استان را 600 هزار نفر برشمرد و گفت: در طرح آرامش بهاری، 50 هزار اقلام فرهنگی در خیمه های معرفت و غرفه های کودک توزیع شده است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: برنامه های طرح نوروزی آرامش بهاری در روز طبیعت نیز به صورت پر شوری ادامه داشت و مبلغان با تبلیغ چهره به چهره در میان مردم پذیرای گردشگران روز سیزدهم فروردین بودند.
حضور 600 هزار زائر در امامزادگان استان یزد/توزیع 50 هزار اقلام فرهنگی
وی ادامه داد: در روز 13 فروردین ماه نیز 150 هزار نفر در امامزادگان استان حضور یافتند و بقعه متبرکه شهدای فهرج و آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) در مرکز استان محور برنامه های روز 13 فروردین بودند.
captcha