تثبیت ایمان با رجوع به منابع اصیل اسلام
کد خبر: 3666552
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
عین القضاتی تأکید کرد:

تثبیت ایمان با رجوع به منابع اصیل اسلام

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک گفت: نسل جوان در شرایط خاص اجتماعی به سر می‌برد و با توجه به حضور رسانه‌ها و شبهات متعدد، رجوع به منابع اصیل اسلام همانند صحیفه سجادیه کمک بسیاری به تثبیت ایمان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از استان مرکزی، اولین دوره تربیت مربی صحیفه سجادیه اراک با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه قرآن و عترت اصحاب الثقلین از دوم آذرماه آغاز و تا 13 بهمن ادامه دارد.
پیمان عین القضاتی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک، در حاشیه مراسم افتتاحیه این دوره به ایکنا گفت: دوره تربیت مربی صحیفه سجادیه برای اولین بار در سطح شهرستان اراک و با حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه شهرهایی چون تهران، اصفهان و قم آغاز به کار کرده است.
وی ادامه داد:عمده مباحث این دوره ورود به عرصه تفسیر و شرح صحیفه سجادیه و تبیین ادعیه و آشنایی با روش تدریس صحیفه سجادیه و آشنایی با روش تحقیق و پژوهش است.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک بیان کرد: یکی از راهکارهای تداوم مباحث دینی آشنایی احاد جامعه با منابع اصیل اسلام است و در کنار قرآن کریم و نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه به عنوان یکی از کتب مهم اسلام و شیعه است که در اسلامی شدن جامعه اثرگذار است.
عین القضاتی افزود: همانطور که نسل جوان در شرایط خاص اجتماعی به سر می‌برد و با توجه به حضور رسانه‌ها و شبهات متعدد، رجوع به منابع اصیل اسلام همانند صحیفه سجادیه کمک بسیاری به تثبیت ایمان می‌کند، و اگر بخواهیم به این متون مراجعه کنیم نیاز به مربی و مدرس متبحر داریم در حال حاضر خلأ مربی این کتاب مهم احساس می‌شود و همین امر باعث شد چنین دوره‌ای برگزار کنیم.
وی اظهار کرد: شرکت در دوره‌های تربیت مربی نیازمند برخورداری از یک سری مهارت‌ها و دانش قرآنی است. به افراد شرکت‌کننده پس از پایان دوره با برگزاری آزمون کتبی گواهینامه از طرف اداره‌کل ارشاد اعطا می‌شود و فرد می‌تواند به عنوان مربی در این عرصه فعالیت کند.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک گفت: در صدد هستیم در کنار نهج‌البلاغه از طریق مراکز، مؤسسات و پایگاه‌هایی که در سطح شهر وجود دارد صحیفه سجادیه را به بطن جامعه وارد کنیم.
captcha