وزارت بهداشت به تخلف‌ بیمه‌های تکمیلی درمان ورود می‌کند
کد خبر: 3737715
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
موهبتی:

وزارت بهداشت به تخلف‌ بیمه‌های تکمیلی درمان ورود می‌کند

گروه سلامت ــ مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به تصریح قانون بر نظارت تولیت سلامت به خدمات بیمه‌های درمانی از ورود و نظارت وزارت بهداشت به بیمه‌های تکمیلی خبر داد.

طاهر موهبتی طاهر موهبتی، مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان در گفت‌وگو با ایکنا و در پاسخ به پرسشی در رابطه با نحوه نظارت وزارت بهداشت بر بیمه‌های تکمیلی درمانی و تخلفات آنان اظهار کرد: نظارت بر کلیه شئونات سلامت بر عهده تولیت یعنی وزارت بهداشت است؛ که باید بر تمامی بخش‌های سیاست‌گذاری، پایش و خدمات نظارت داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه تدوین بسته‌های سلامت نیز بر عهده وزارت بهداشت است؛ عنوان کرد: شورای عالی بیمه سلامت نیز تماما بر بیمه‌ها در حوزه درمان نظارت می‌کند و اگر تخلفی باشد حتما این شورا تذکر لازم را داده و در صورت نیاز برخورد می‌کند.
 
موهبتی تأکید کرد: بیمه‌هایی که در حوزه درمان هستند را ما نظارت می‌کنیم و طبیعی است اگر گلایه و شکایتی باشد برعهده ما است؛ بیمه‌های تجاری نیز در صلاحیت بیمه مرکزی هستند.
 
وی بیان کرد: از سوی دیگر نظارت بر بیمه‌های تکمیلی نیز در سیاست‌های برنامه ششم توسعه آمده که وزارت بهداشت باید به این موضوع ورود کرده بر خدمات آنان نظارت کند. در مورد نظارت بر بیمه‌ها هنوز دوران گذار وجود دارد و طبیعی است که شاید هنوز نظارت لازم وجود نداشته باشد، اما برابر قانون وزارت بهداشت به عنوان تولیت سلامت باید به این موضوع ورود پیدا کند و حتما هم ورود خواهیم کرد.
انتهای پیام
captcha