موازی‌کاری؛ معضل فعالیت‌های فرهنگی
کد خبر: 3744301
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

موازی‌کاری؛ معضل فعالیت‌های فرهنگی

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: موازی‌کاری معضل فعالیت‌های فرهنگی و دیگر زمینه‌های مختلف است که باعث شده فعالیت‌های انجام شده آنگونه که باید تاثیر خود را نداشته باشد.

موازی کاری؛ معضل فعالیت‌های فرهنگی

به گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ظهر امروز 14 شهریورماه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد اظهار کرد: همکاری و هماهنگی بین بخشی دستگاه های اجرایی باعث جلوگیری از پراکنده کاری و موازی کاری ها می شود.
وی ادامه داد: این همکاری بین بخشی باعث کاهش برخوردهای بعضا سلیقه ای شده و هنگامی که هر فعالیتی از طریق دستگاه های مرتبط با خود انجام شود قاعدتا نظم خاصی را داشته و با معیار مشخص از سلیقه گری ها دوری خواهد شد.
ملازینلی افزود: از زمانی که اینجانب به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد آمده ام سعی کردیم برنامه ریزی و نقشه راه داشته و هدفمند فعالیت کنیم که متاسفانه در بسیاری از موارد تاکنون بدین صورت فعالیت نشده و لذا تمام تلاشم بر حرکت منسجم و با برنامه بوده و خواهد بود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: متاسفانه گاها دستگاه های فرهنگی مجزا و جزیره ای کار می کنند و امیدواریم در فعالیت های شهری با کمک تمامی دستگاه های فرهنگی از جمله کانون های مساجد این برنامه ریزی ها اجرایی و همکاری بیشتر شود.
وی افزود: در پنج حوزه فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، آموزش شهروندی و ورزشی فعالیت های این سازمان تعریف شده و در همین پنج زمینه منسجم فعالیت خواهیم داشت.
نویسندگی و ارائه فکر و اندیشه؛ معضل بزرگ حوزه تئاتر یزد
ملازینلی ادامه داد: برای سال آینده با کمک و همفکری اساتید و اقشار مختلف صاحب نظر تلاش داریم تا فعالیت های سازمان بویژه در زمینه اجتماعی و معضلات آن همچون طلاق، کودکان کار و دیگر موارد اجتماعی انجام شود به عنوان مثال اگر قرار است جشنواره تئاتر برگزار شود به طور ویژه به حوزه طلاق و اعتیاد پرداخته شود و برگزاری هر جشنواره ای بر اساس نیاز اجتماعی اجرا شود تا ثمرات آن در جامعه گسترده تر شود.
وی افزود: متاسفانه نویسندگی و ارائه فکر و اندیشه معضل بزرگ حوزه تئاتر ما و همچنین نداشتن نویسنده بومی خوب از معضلات است که با مشکلات اجتماعی بومی ما آشنا باشد و برای فعالیت های هنری و فرهنگی اقدام کنند که امیدواریم با همکاری و امضای این تفاهم نامه های بین دستگاه ها و تعاملی که به وجود آمده بسیاری از این نقایص برطرف شود.
حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد نیز در این مراسم گفت: بیش از 810 کانون مساجد در استان یزد فعالیت دارد که جهت پشتیبانی از این کانون ها تاکنون 22 تفاهم نامه با ارگان های مختلف به امضا رسیده که در راستای حمایت از فعالیت های انجام شده و کمک به تقویت این فعالیت ها بوده است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال برگزاری کلاس های رایگان توسط ورزش و جوانان، تبلیغات رایگان اتوبوسرانی، برگزاری و کمک جهت تامین اساتید دوره های برگزار شده توسط بهزیستی و فنی و حرفه ای و همچنین کمک جهت تبلیغات شهری بوده که قبلا برخی از کانون ها به صورت مجزا همکاری داشتند که با امضای این تفاهم نامه ها این گونه خدمات شامل حال همه کانون های خواهد شد.
گرجی گفت: با تلاش های انجام شده سعی کردیم تفاهم نامه ها از حالت سوری خارج شده و ضمانت اجرایی هم داشته باشد لذا ان شاءالله ثمرات آن در فعالیت های کانون های مساجد نمود و بروز خواهد داشت.
وی ادامه داد: خوشبختانه مدیران حوزه فرهنگ در استان یزد بسیار با تلاش و ذوق و سلیقه فعالیت می کنند و امیدواریم امضای این گونه تفاهم نامه ها باعث همکاری بیشتر و قطعا باعث جلوگیری از موازی کاری ها خواهد بود.
موازی‌کاری‌ها آسیب زیادی به حوزه فرهنگ زده است
مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد اظهار کرد: در وضعیت بحرانی بویژه در سال جاری که کشور با آن مواجه است تنها راه این است که از خلاقیت و ابتکار عمل استفاده شود مثلا شهرداری یزد با اقداماتی که انجام داده چهره شهر را بسیار زیبا کرده و لذا در حوزه فرهنگ هم باید خلاقیت داشته و بویژه از امکانات دستگاه ها برای فعالیت های فرهنگی استفاده کنیم .
گرجی گفت: فعالیت فرهنگی باید علمی و متقن باشد و قبل از آن پایش مشکلات انجام شود و براساس آن برنامه ریزی صورت گیرد اما متاسفانه در حال حاضر هدر رفت منابع مالی و انسانی در حوزه فرهنگی زیاد است و موازی کاری ها آسیب زیادی به حوزه فرهنگ رسانده لذا با هم افزایی می توان کارها را جامع تر و زیباتر اجرا نمود.
وی ادامه داد: امسال کانون مساجد جزو سازمان هایی بود که برای اولین بار در جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل شد و سعی کردیم در هر حوزه ای که دیگران وارد شده اند ورود نکنیم و در راستای کمک به آنها فعالیت کنیم لذا تفاهم نامه خوبی با نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد امضا شد و در قالب هنری نیز سعی داریم فعالیت هنری با مشارکت خود اقشار مختلف بویژه نسل جوان انجام شود.
یادآور می شود در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد به امضا رسید.

انتهای پیام

captcha