شناخت دوست از دشمن؛ مؤلفه‌ای اساسی در حمایت از دین اسلام
کد خبر: 3750952
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

شناخت دوست از دشمن؛ مؤلفه‌ای اساسی در حمایت از دین اسلام

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در حمایت از دین باید با بصیرت دوست و دشمن را بشناسیم، مردم کوفه از بی‌بصیرتی دچار گمراهی و فریفته ابن‌زیاد شدند، ابن‌زیادهای نقاب‌دار در کشور وجود دارند ما باید با بصیرت ابن‌زیادها را از پشت نقاب حیله‌گری و توطئه‌گری بشناسیم.

حیله‌گری و توطئه‌گری ابن زیادهای نقاب‌دار با بصیرت شناخته می‌شود

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در یادواره شهدای بخش طارم سفلی و روستای نیارک که شب گذشته، ششم مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم به ما می‌آموزد که صحبت درباره شهدا دارای آدابی است؛ زیرا شهید در پیشگاه حق دارای جایگاه ویژه‌ای است، در سوره بقره خداوند می‌فرماید «زمانی که می‌خواهید درباره شهید صحبت کنید شهدا را مرده نپندارید، آن‌ها زنده هستند».
وی افزود: در سوره آل‌عمران خدا می‌فرماید «نباید حتی در خیال و فکر خود نیز شهدا را مرده بپندارید بلکه آن‌ها زنده هستند و نزد ما روزی می‌خورند»، از زمانی که خون شهید روی زمین می‌ریزد به میهمان ویژه خدا تبدیل می‌شود و خداوند از نور وجود خود آن‌ها را مورد پذیرایی قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: خداوند در سوره «علق» زمانی که خود را معرفی می‌کند، می‌فرماید «ای انسان بدان که پروردگار تو اکرم است»، یعنی اهل کرامت، گذشت، بزرگی، عظمت و بنده‌نوازی است، در مقابل خداوند می‌گوید به بندگان خود کرامت بخشیدم؛ اما فردی چون یزید کرامت را نمی‌فهمد و دچار ظلم و ستم می‌شود و کرامت را ضایع می‌کند.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه انسان‌ها بر سر انتخاب دو مسیر کرامت و انسانیت و شقاوت و حیوانیت قرار دارند، گفت: مکرمین عالی‌ترین درجه کرامت است، انسان‌هایی که از گناه دوری کردند و طمع خود را از دنیا برداشتند خداوند کرامت را نصیب آن‌ها خواهد کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: منافقین طبق فرموده قرآن کسانی هستند که به وعده دشمن دل‌خوش می‌کنند و حرف سران آمریکایی‌ها برای آن‌ها حجت می‌شود، اما خداوند وعده ذلت به منافقین را داده است، هر کس در مقابل دین بایستد ذلیل خواهد شد.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: عده‌ای برای دستیابی به منافع دنیوی خود به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور هستند تا مردم را از انقلاب و نظام مأیوس کنند، اما این مردم از کربلای سیدالشهدا(ع) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس آموخته‌اند که دست از انقلاب خود برندارند.
وی افزود: 125 شهید طارم سفلی یعنی 125 علمدار، 125 ناهی دین، 125 زنده جاوید و ابدی، 125 جوانمرد و غیرتمند، 125 معلم و مربی، مردم راه این شهدای خود را ادامه خواهند داد.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: در حمایت از دین باید با بصیرت دوست و دشمن را بشناسیم، مردم کوفه از بی‌بصیرتی دچار گمراهی و فریفته ابن‌زیاد شدند، ابن‌زیادهای نقاب‌دار در کشور وجود دارند ما باید با بصیرت ابن‌زیادها را از پشت نقاب حیله‌گری و توطئه‌گری بشناسیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب وعده داده‌اند آینده کشور و انقلاب ما روشن و درخشان خواهد بود، این سختی‌ها برای پیشرفت ماست، باید از شعب ابی‌طالب‌ها عبور کنیم تا به عزت و اقتدار واقعی در جهان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

captcha