کاهش زیرساخت‌های فرهنگی در یزد
کد خبر: 3768999
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

کاهش زیرساخت‌های فرهنگی در یزد

گروه اجتماعی - رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه زیرساخت ‌های فرهنگی در سطح شهر یزد بسیار پایین است از مشارکت شورا در برنامه‌های فرهنگی در راستای معرفی هویت شهر یزد خبر داد.

کاهش زیرساخت‌های فرهنگی در یزد/تلاش برای معرفی فرهنگ یزد

به گزارش ایکنا از یزد، ونوس عامری، رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر یزد روز گذشته، 11 آذرماه در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، شهر هوشمند و خدمات شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: افزایش سرانه کتاب در شهر یزد از اولویت‌های مهم این کمیسیون است که برنامه‌‌های زیادی در راستای کتاب و کتاب‌خوانی انجام شد.
وی اولویت دیگر این کمیسیون را افزایش نشاط اجتماعی دانست و افزود: برای تحقق این امر سعی شد با برگزاری رویدادهای هنری در سطح شهر در این راستا گام برداریم که در حال حاضر برافزایش تعداد کمی و کیفی رویدادهای هنری شهر یزد اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.
عامری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در سطح شهر یزد بسیار پایین است گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و دغدغه ما این است که در راستای افزایش این زیرساخت‌‌ها اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

شهر یزد؛ پایتخت هنرهای مدرن
عضو شورای اسلامی شهر یزد از مشارکت شورا در برنامه‌های فرهنگی در راستای معرفی هویت شهر یزد خبر داد و بیان کرد: در این زمینه شب‌‌های فرهنگی شهر یزد با حضور اندیشمندان، جشنواره تئاتر چتر زندگی، جشنواره ملی فیلم رضوی و سمپوزیوم خشت خام که رویداد هنری بر مبنای معماری و فرهنگ شهر یزد بود، اجرا شده است.
وی ادامه داد: امروزه شهر یزد به‌ عنوان پایتخت هنرهای مدرن ایران شناخته می‌‌شود که در سایه روح همکاری و اتفاقات خوب برنامه‌های فرهنگی میسر شد.
عامری با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کاهش کارتن‌ خواب‌ها در سطح شهر یزد گفت: در این راستا فرهنگسرای بهمن در نظر گرفته شده که امیدواریم با اخذ مصوبه طرح‌های در نظر گرفته شده این مکان عملیاتی شود.

کاهش زیرساخت‌های فرهنگی در یزد/تلاش برای معرفی فرهنگ یزد

ایجاد کانون سلامت محلات در شهر یزد
الهه جورابی، عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست از طراحی پارک دوچرخه ویژه بانوان در شهر یزد خبر داد و گفت: ان شاء الله تا پایان امسال با هزینه ‌کرد ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار که برای این طرح در نظر گرفته شده است، بخشی از این پارک عملیاتی شود.
وی از ایجاد کانون سلامت محلات در شهر یزد خبر داد و افزود: این کانون با همکاری شورای شهر و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری یزد راه اندازی خواهد شد.
جورابی با اشاره به اینکه برخی مشاغل در جوار منازل مسکونی برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده و باعث آلودگی ‌هوا، صوتی و بصری شده، درصدد رفع آن هستیم بیان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سازمان پیشگیری و سد معبر یا تماس با تلفن ۳۷۲۵۳۲۷۰ یا سامانه ۱۳۷، این مزاحمت‌ها را گزارش کرده تا برای رفع آنها اقدام شود.

کاهش زیرساخت‌های فرهنگی در یزد/تلاش برای معرفی فرهنگ یزد

توقف طرح وای فای شهری بدلیل عدم همکاری میراث فرهنگی
حمیدرضا قمی، عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد نیز در پاسخ به سوالی در خصوص وای ‌فای شهری گفت: این طرح با آغاز فعالیت شورای پنجم در دستور کار قرار گرفت و با همکاری میراث فرهنگی در مسجد جامع اجرایی شد.
وی ادامه داد: متأسفانه میراث فرهنگی در ادامه این طرح همکاری نکرد اما درصدد هستیم که وای ‌فای شهری را در پارک‌ها و اماکن در اختیار شهرداری، راه‌اندازی کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر یزد در پاسخ به سوالی در خصوص سگ های ولگرد بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ سگ در کمپ نگهداری می ‌شوند که باید بعد از عقیم ‌سازی به طبیعت برگردند.
قمی تصریح کرد: متأسفانه دستگاه ‌هایی که باید در این زمینه همکاری کنند واکنشی در برابر درخواست های شهرداری و شورا نشان نمی ‌دهند.

ساماندهی اتباع در بافت تاریخی
مهدی کاشفی‌زاده، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد نیز در این نشست گفت: حوزه خدمات با چهار سازمان و سه معاونتی که در اختیار دارد، حوزه بزرگ و گسترده‌ و دارای بازدهی کوتاه‌ مدت، میان‌ مدت و بلند مدت است.

کاهش زیرساخت‌های فرهنگی در یزد/تلاش برای معرفی فرهنگ یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه ساماندهی اتباع خارجی از بافت تاریخی این شهر با مشارکت مردم امکان‌پذیر است گفت: حضور اتباع خارجی بویژه افاغنه در بافت تاریخی شهر یزد باید مورد توجه قرار گیرد و ساماندهی آن با مشارکت مردم محقق می شود.
وی ادامه داد: این که مردم منازل خود در بافت تاریخی را به اتباع اجاره می‌‌دهند موضوعی است که باید مورد توجه باشد و تا زمانی که مردم به اهمیت بافت تاریخی واقف نباشند موفقیتی از جانب ما حاصل نخواهد شد.
کاشفی‌زاده با اشاره به تولید روزانه ۳۴۰ تن زباله در شهر یزد گفت: آموزش در خصوص تفکیک زباله از پارک‌‌ها آغاز شده و سطل‌ های مخصوصی در مناطقی از شهر قرار داده شده ولی سعی خواهد شد آموزش‌ ها به سمت محلات شهر یزد برود.

انتهای پیام

captcha