افزایش دو برابری آمار گردشگران نوروزی در یزد
کد خبر: 3801507
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

افزایش دو برابری آمار گردشگران نوروزی در یزد

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: جمعیت گردشگران یزد سال گذشته در ایام نوروز ۸۵۰ هزار نفر بوده و امسال این آمار به بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رسید که شاهد افزایش بیش از دو برابری هستیم.

به گزارش ایکنا از یزد، محسن عباسی هرفته، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد عصر روز گذشته، 17 فروردین در دیدار تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بحث اختلاف نظر اعضای شورای شهر یزد یکی از موضوعاتی است که در برخی رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود، اظهار کرد: اختلاف در شورا هست ولی اختلاف دیدگاه داریم که مثبت و مفید است و اختلافی نیست که مشکل‌ساز باشد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: به هیچ عنوان بحث منفعت شخصی در اختلافات نیست و همه با هم یک دل و در بازدیدها و جلسات مختلف هم به همراه یکدیگر هستیم اما در عین حال هر یک از ما تفاوت دیدگاه هم داریم.
عباسی هرفته افزود: دو نوع ایدئولوژی و دیدگاه غالب در شورای شهر وجود دارد که این تفاوت دیدگاه‌ها اتفاقاً نشانه بلوغ فکری شوراست و افراد تحت تاثیر نظرات و جو قرار نمی‌گیرند.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: این اختلاف می‌تواند در شورا تعادل ایجاد کند و نهایتاً تصمیمی که گرفته می‌شود پخته‌تر و با تفکر بیشتری حاصل شود.
وی ادامه داد: در ایام عید با وجودی که شهردار نداشتیم دو میلیون مسافر به یزد آمد و با همت سرپرست شهرداری، مسافران به بهترین شکل ممکن پذیرایی شدند و امور شهر مدیریت شد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه به اعتراف تمام افرادی که حضور داشتند، شهر تمیز بود و ترافیک هم قابل قبول بود، عنوان کرد: شهر آماده میزبانی بود و همه دستگاه‌ها دست به دست هم دادند و امور به بهترین نحو ممکن انجام شد.
سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه اینطور نبود که شهر شهردار نداشته باشد و نتوانیم به امور برسیم، گفت: تمام مجموعه مدیریت شهری یزد با تمام توان در راستای خدمت رسانی به گردشگران و شهروندان در ایام نوروز تلاش کردند.
سیدعلی مشتاقیون، سرپرست شهرداری یزد هم در این دیدار اظهار کرد: مجموعه شهرداری خود را خدمت‌گزار مردم و شهر می‌دانند و در این راه تمام تلاش خود را به کار می‌بندند.
سرپرست شهرداری یزد بیان کرد: امیدواریم تلاش‌هایی که مجموعه انجام می‌دهد بتواند امور شهر را به پیش ببرد و مردم هم از این خدمات بهره‌مند باشند.
غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست با اشاره به روند انتخاب شهردار شهر جهانی یزد توسط شورای شهر گفت: شورا وظیفه خودش را در مهلت قانونی و بسیار زودتر از آن انجام داد.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: اولین انتخاب ما هم شخصی بود که خرد جمعی یزد وی را پذیرفت و همه از وی حمایت لازم را انجام دادند ولی توسط وزارت کشور تایید نشد.
سفید به ظرفیت‌های گردشگری یزد اشاره کرد و افزود: جمعیت گردشگران یزد سال گذشته در ایام نوروز 850 هزار نفر بوده و امسال این آمار به بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر رسید که بیش از دو برابر سال گذشته است.
وی اداه داد: با وجود این افزایش آمار خدمات ارائه شده به شدت مورد تایید و رضایت گردشگران بود و هیچ زمانی نبود که در شهر عدم نظافت به صورت محسوس دیده نشد و در طول روز چند مرتبه بحث نظافت معابر در شهر یزد انجام می‌شد.
سفید به وقوع سیل در برخی نقاط کشور از جمله گلستان، لرستان و خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: الان مقداری از امکانات شهرداری یزد برای خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده اعزام شده‌اند و با این وجود باز هم با تمام توان فعالیت صورت گرفته است.
وی افزود: بیشترین بحث خدمت‌رسانی در سطح شهر در ایام نوروز و برای گردشگران نوروزی و شهروندان یزدی، توسط شهرداری انجام شده است.
ونوس عامری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد هم در این دیدار اظهار کرد: به نظر می‌رسد که در حق شورا در بحث انتخاب شهردار اجحاف می‌شود؛ چرا که اتفاقاً رکورد انتخاب شهردار در کل کشور مربوط به یزد است و هیچ شورایی به اندازه ما شهردار انتخاب نکرده است.
عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شورای شهر در مهلت مقرر شهردار انتخاب کرد ولی بحث با وزارت کشور طول کشید و شورا در این زمینه مقصر نبود؛ ما خواهان زینی‌وند بودیم که از وزیر کشور پست گرفت و به سیستان و بلوچستان رفت و دوباره هم سید حسینی را انتخاب کردیم که باز هم وزارت کشور گزینه یزد را تایید نکرد.

انتهای پیام

captcha