برنامه‌های سالروز ورود آزادگان در یزد‌ اعلام شد
کد خبر: 3832850
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

برنامه‌های سالروز ورود آزادگان در یزد‌ اعلام شد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد برنامه‌های این نهاد به مناسبت ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را اعلام کرد.

اعلام برنامه‌های سالروز ورود آزادگان در یزد/اجرای 37 برنامهاحمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد، با گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی برنامه‌های بنیاد در راستای پاسداشت این واقعه تاریخی را تشریح کرد.

ابراهیمی مقاومت و ايستادگی آزادگان دلاور ايران را موجب شكست توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده اين آب‌ و خاک دانست و افزود: تكريم اسوه‌های ايثار و فداكاری درراه دين و وطن بايد همواره زنده بماند.

وی اظهار کرد: آزادگان در پيشگاه ملت فهيم ایران، اسوه‌های حقيقی صبر، مقاومت و دفاع از دين و ارزش‌های معنوی هستند و به راه نورانی باقوت ادامه می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اضافه کرد: فرهنگ مقاومت راه عزت ملت و كشور هموار ساخت و بايد توسط نهادهای فرهنگی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بين مردم ما تبیین و نهادينه شود.

ابراهیمی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سی‌امین سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اظهار کرد: بنیاد با همکاری آزادگان در نظر دارد 37 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی را در سطح استان اجرا کند.

وی بیان کرد: برگزاری همایش سراسری آزادگان استان، تجلیل از خانواده آزادگان، برگزاری یادواره شهدای آزاده و غریب، یادواره همسران متوفی آزادگان، دیدار نخبگان آزاده با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد و استاندار ازجمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و جشن‌های خیابانی با هدف تبیین ابعاد حماسه بزرگ آزادگان از دیگر برنامه‌های این مناسبت است.

وی یادآور شد: استان یزد دارای 752 آزاده است که از این تعداد 15 نفر آزاده غریب که در زندان‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند و 9 نفر پس از بازگشت به دلیل شدت جراحت ناشی از دوران اسارت به فیض شهادت نائل شدند.

انتهای پیام

captcha