مرکز نیکوکاری یزد به نام «شهید ساداتی» مزین شد
کد خبر: 3839162
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

مرکز نیکوکاری یزد به نام «شهید ساداتی» مزین شد

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان یزد از افتتاح شصت و ششمین مرکز نیکوکاری استان به نام شهید «سید جلیل ساداتی» در شهر یزد خبر داد.

مرکز نیکوکاری یزد به نام «شهید ساداتی» مزین شدبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری با هدف واگذاری امور مردم به مردم و پیوند محرومان با نیکوکاران است اظهار کرد: شصت و ششمین مرکز نیکوکاری استان یزد به نام شهید سید جلیل ساداتی در شهر یزد افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این اولین مرکز نیکوکاری در استان یزد است که به نام شهید مزین شده است افزود: مرکز نیکوکاری شهید سید جلیل ساداتی دریکی از محلات برخوردار شهر یزد قرار دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای تعامل با خیران و پیوند آنان با نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بیان کرد: مرکز نیکوکاری واحدی مردمی که دارای هیئت عامل است و اعضای آن به‌صورت افتخاری در سطح محلات و روستاها با تمرکز بر مساجد و با محوریت مسجد محله برای توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمت به نیازمندان و محرومان با نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۸ تعداد مراکز نیکوکاری استان یزد به ۱۱۰ مرکز افزایش پیدا می‌کند ادامه داد: شناسایی، ارتباط و تعامل با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار همچون خیران، مؤسسات خیریه برای استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکل محرومان، برون‌سپاری و توسعه خدمت‌رسانی به محرومان و تکریم آنان، ایجاد همبستگی، تکامل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و همچنین طراحی، استقرار و مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز بر محله و با محوریت مسجد محله ازجمله اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است.

علیزاده در خصوص حدود وظایف مراکز نیکوکاری گفت: این مراکز در دو بخش عمده مشارکت‌های مردمی و امور حمایتی محرومان فعالیت می‌کنند.

یادآور می‌شود ۶۳۱۵ خانوار نیازمند از خدمات مراکز نیکوکاری بهره‌مند هستند، طی سال گذشته نیکوکاران یزدی ۱۹ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان به‌صورت نقد، کالا و خدمات مستقیم به نیازمندان استان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کردند، این کمک‌ها در قالب سبد معیشتی، اکرام ایتام و محسنین، جهیزیه، زکات، درمان، جهیزیه، مسکن، فرهنگی و تحصیلی، اشتغال و توانمندسازی همچون کاریابی و معرفی برای دریافت تسهیلات خودکفایی و تأمین لوازم ضروری زندگی بوده است.

انتهای پیام

captcha