مسئله پسماند یکی از چالش‌های اساسی در توسعه پایدار شهری است
کد خبر: 3852237
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

مسئله پسماند یکی از چالش‌های اساسی در توسعه پایدار شهری است

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: یکی از مهمترین چالش‌های توسعه پایدار شهری مسئله پسماند بوده و از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش مدیریت و دفع پسماند حمایت شود.

مسئله پسماند یکی از چالش‌های اساسی در توسعه پایدار شهری است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، پیمان آرامون، سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری آذربایجان‌غربی، امروز، ۲ آبان، در چهارمین نشست رؤسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که در ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه
مسئله پسماند یکی از چالش‌های اساسی در توسعه پایدار شهری است، اظهار کرد: دفع مناسب پسماند جز برنامه های اولویت‌دار مدیریت شهری بوده وبر اساس سند چشم‌اندار ۱۴۰۴ سه خط مشی اساسی برای پسماند وجود دارد که خنثی‌‌سازی پسماندهای بیمارستانی، مکانیزه کردن مراکز دفن زباله و تفکیک زباله‌های تر و خشک از جمله آنها است.
وی با بیان اینکه جمعیت استان آذربایجان‌غربی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر  است که ۳۵ درصد از این جمعیت، جمیعت روستایی و مابقی شهری بوده، افزود: در برنامه ششم توسعه محورهایی چون جلوگیری از تخریب محیط زیست، حفظ تنوع محیط زیستی و آلایندگی هوا در حوزه پسماند مطرح است.
آرامون گفت: روزانه ۲ هزار تن انواع پسماند در مناطق شهری و روستایی استان دفع می‌شود که از این میزان هزار و ۵۰۰ تن زباله متعلق به مناطق شهری و ۵۰۰ تن متعلق به مناطق روستایی استان آذربایجان‌غربی است.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نقش بخش خصوصی در اشتغال‌زایی بسیار مهم بوده، اظهار کرد: برای مدیریت پسماند در کشور باید به سمت جذب سرمایه‌گذار حرکت کرد و برای تحقق این مهم مشوق‌هایی را در نظر گرفت تا سرمایه‌گذاران برای انجام این کار ترغیب شوند.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی تامید کرد: متاسفانه بخش خصوصی به دلیل هزینه بالای سرمایه‌گذاری در حوزه دفع پسماند علاقه‌مند برای سرمایه‌گذاری در این بخش نبوده و شهرداری‌ها باید در این حوزه مدل‌های مالی جدیدی را مطرح کنند.
وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم باغ شهر زیبای ارومیه با عقبه تاریخی و سرسبزی بی مثال خود در بخش دفع پسماندها دچار مشکلات و آلودگی نشود و میزبان گردشگران باشد.

انتهای پیام
captcha