امدادرسانی به ۳۹ هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3871806
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

امدادرسانی به ۳۹ هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: امدادگران این جمعیت از ابتدای بارندگی‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند و تاکنون به ۳۹ هزار و ۵۴۹ آسیب‌دیده از سیلاب امدادرسانی کرده‌اند.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: امدادگران این جمعیت از ابتدای بارندگی‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند و تاکنون به 39 هزار و 549 آسیب‌دیده از سیلاب امدادرسانی کرده‌اند.

وی با بیان این‌که این تعداد شامل 8 هزار و 776 خانوار می‌شود، افزود: همچنین در این مدت یک‌هزار و 17 خانوار سیل‌زده متشکل از 4 هزار و 688 نفر، در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: ۹۷۷ دستگاه چادر امدادی، دو هزار و 102 تخته موکت، چهار هزار و 562 تخته پتو، پنج هزار و 634 کیلوگرم نایلون و ۳۰۲ شعله والور نیز بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

راشکی ادامه داد: آب معدنی و مواد غذایی به‌صورت کنسرو برای سیل‌زدگان کاربرد بیشتری دارد و اقلام زیستی به‌ویژه پتو و موکت در اولویت بعدی قرار دارند که باید به سرعت برای سیل‌زدگان جنوب استان تأمین شود. همچنین اگر کمک‌ها به‌صورت نقدی باشد، می‌توان با سرعت بیشتری برای سیل‌زدگان موارد لازم را تهیه کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره‌گیری #54*112* و یا شماره حساب 5263636353 نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) به‌ نام کمک‌های خیری جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان واریز کنند؛ در زمینه کمک‌های غیرنقدی هم پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر استان آماده دریافت هستند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha