راه ارتباطی ۳۹۰ روستای سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان همچنان بسته است
کد خبر: 3871587
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

راه ارتباطی ۳۹۰ روستای سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان همچنان بسته است

گروه اجتماعی ــ استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: در اثر وقوع سیلاب، راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان به‌طور کامل قطع شد که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی تاکنون راه ۵۰۰ روستا باز شده، اما راه ارتباطی ۳۹۰ روستا همچنان مسدود است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی گفت: همزمان با شدت گرفتن بارندگی‌ها و وقوع سیلاب، راه ارتباطی 890 روستای این استان به طور کامل قطع شد که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی تاکنون راه ۵۰۰ روستا باز شده، اما راه ارتباطی 390 روستا همچنان مسدود است.

وی بیان کرد: همچنین براساس آخرین آمار از مجموع ۷۸۳ روستای سیستان و بلوچستان که دچار قطعی برق شده بودند تاکنون برق ۴۷۳ روستا وصل شده است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان از برقراری شبکه آب در ۵۳ روستای سیل‌زده استان خبر داد و افزود: در سیلاب اخیر آب ۲۴۵ روستا قطع شده بود که با تلاش گروه‌های شرکت آب و فاضلاب استان شبکه آب ۵۳ روستا مجدد به شبکه بازگشت.

موهبتی اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های بی‌سابقه این مدت در سیستان و بلوچستان هم‌اینک علاوه‌بر دستگاه‌های خدمات‌رسان هفت فروند بالگرد، ۴۶ فروند قایق و یک لنج در مناطق جنوبی استان در حال ارائه خدمات به سیل‌زدگان هستند.

وی با بیان این‌که تمامی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده بسیج شده و مسئولان در کنار مردم به خدمات‌رسانی مشغول هستند، گفت: با تمام توان مسئولان چابهار به مردم سیل‌زده امدادرسانی می‌کنند که جا دارد از تلاش‌ها و زحمات آن‌ها قدردانی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم سیل‌زده به این مناطق سفر کرده‌ام و شرایط موجود به مسئولان کشوری نیز گزارش شده تا در حد ملی به این منطقه توجه شود و مسائل، مشکلات، خسارت‌ها دقیق و کارشناسی شده انجام شود که میزان این خسارات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha