مساجد پایگاهی برای حل مشکلات مردم باشد
کد خبر: 3871935
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

مساجد پایگاهی برای حل مشکلات مردم باشد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، گفت: مساجد باید با بازیابی کارکردهای اجتماعی خود به پایگاهی برای حل مشکلات مردم تبدیل شوند.

مساجد پایگاهی برای حل مشکلات مردم باشندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، امروز، 25 دی ماه در نشست با عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به دغدغه‌های مشترک هر دو نهاد در حوزه فعالیت‌ها اظهار کرد: باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مشترک موجود در هر دو نهاد شناسایی و تمرکز لازم برای تعریف چند برنامه عملیاتی در سال جدید صورت گیرد.

وی از مساجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه فعالیتی در محلات یاد کرد و افزود: مساجد باید با بازیابی کارکردهای اجتماعی خود به پایگاهی جهت حل مشکلات مردم تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام نجیمی با اشاره به نقش روحانیون در محلات بیان کرد: ارتباط روحانیون با دستگاه‌های ارائه خدمات شهری می‌تواند برکات بسیاری را برای مردم محل و از سوی دیگر در تسهیل‌گری فعالیت‌ها برای نهادها به همراه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: قطعا ارتباط موثر و مستمر مسئولان با مردم زحمات کارگزاران و هزینه‌های نظام را بسیار کاهش خواهد داد.

حجت‌الاسلام نجیمی یادآور شد: همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد می‌تواند در استان یزد به شکلی باشد که بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌ها هماهنگ و با گستردگی بیشتری برگزار شود.

عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی  و ورزشی شهرداری یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه امروزه موثرترین ارتباط، چهره به چهره است گفت: روحانیون با توجه به اینکه مردم آنها را مورد قبول خود می‌دانند و ارتباط بسیار خوبی دارند، می‌توانند در ارائه مباحث آموزشی بسیار ارزشمند فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: روحانیون ارتباط بسیار خوب و موثری را بین مردم دارند لذا می‌توانند در جهت آموزش حقوق شهروندی و همچنین فعالیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش اثرگذاری را ایفا کنند.

انتهای پیام
captcha