دستگاه تست کرونا ویروس در یزد نصب می‌شود
کد خبر: 3882226
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

دستگاه تست کرونا ویروس در یزد نصب می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس گفت: 5 دستگاه تست بیماری کرونا در کشور وجود دارد که مقرر شد یک مورد از آن را شهرداری یزد خریداری کند.

دستگاه تست کرونا ویروس در یزد نصب می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حمیدرضا قمی، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ظهر امروز، 10 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مقابله با شیوع کرونا در استان مقرر شد مرکز بحران در جوار بیمارستان شهید صدوقی یزد به صورت پیش ساخته با مشارکت شهرداری یزد ایجاد شود.

وی ادامه داد: پنج دستگاه تست بیماری کرونا در کشور وجود دارد که از این تعداد مقرر شده یک دستگاه توسط شهرداری یزد خریداری شود.

قمی بهره‌گیری از بیلبورد و فضاهای شهری، ضدعفونی کردن شبانه ناوگان حمل و نقل، سرویس بهداشتی عمومی، وسایل بازی پارک‌ها، کنترل مبادی ورودی شهر یزد از جمله اقدامات در راستای مقابله با شیوع کرونا برشمرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه بازپیرایی پارک‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود گفت: 71 پارک در سطح شهر شامل اقدامات جدید و طرح بازپیرایی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شورا از ظرفیت نیروهای دانش‌بنیان بومی استان استفاده می‌کند بیان کرد:  در راستای توسعه حمل و نقل عمومی نیز اقداماتی در دستور کار قرار دارد به نحوی که 20 دستگاه اتوبوس 18 متری و 10 دستگاه اتوبوس معمولی خریداری خواهد شد.

قمی افزود: همچنین 50 دستگاه اتوبوس فرسوده و از کار افتاده وجود دارد که با هکاری بخش خصوصی نسبت به بازسازی آن اقدام خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد راه‌اندازی سامانه اتوبوس‌یاب، اجرای نوار سبز خط راه آهن یزد، اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای مناسب سازی فضای شهری و معلولان، تقویت روابط بین الملل با شهرهای مختلف جهان را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی با اشاره به راه اندازی سه خط BRT در شهر یزد گفت: خط اول از پایانه غدیر تا پارک دانشجو در جوار زندان مرکزی یزد، خط دوم از میدان شهید سلیمانی تا دروازه قرآن و خط سوم خیابان آیت الله کاشانی به سمت خیابان رجایی تا دروازه قرآن است که دو خط اول سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد سرمایه گذاری 60 میلیاردتومانی برای شهر هوشمند، ایجاد طرح دوچرخه اشتراکی، تحقق 54 درصدی پروژه‌های عمرانی را یادآور شد و گفت: صنعت گردشگری اکنون با کاهش چشمگیری مواجه شده لذا لازم است از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی بیش از پیش شهر یزد بهره مند شویم.

مبحث سگ‌ها ولگرد و معضلات ناشی از آن و همچنین ترافیک بلوار طالقانی و ایجاد شهرک سلامت از دیگر مواردی بود که قمی، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد به آن اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha