طرح «هبه» هم‌نمک فعال می‌شود
کد خبر: 3886798
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

طرح «هبه» هم‌نمک فعال می‌شود

مدیر طرح هم‌نمک با اشاره به اینکه با اجرای این طرح جلوی اسراف مواد غذایی در مجالس گرفته شد، اعلام کرد: طرح هبه هم‌نمک با هدف جمع‌آوری همه اقلام اهدایی مردم به نیازمندان در سال جاری فعال خواهد شد.

طرح «هبه» هم‌نمک فعال می‌شودمحمدرضا مشهدی، مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح تلاش‌های یک ساله این مؤسسه برای کمک به نیازمندان و معلولان پرداخت و با تأکید بر اینکه توانمندسازی معلولان یکی از اهداف این مؤسسه است، گفت: در سال گذشته 15 نمایشگاه جمعی و انفرادی برای معلولان هنرمند در گالری مهر هنر وابسته به این خیریه برگزار شد.

وی ابراز کرد: در این طرح گالری رایگان در اختیار معلولان قرار گرفت تا آثار خود را به نمایش و فروش بگذارند و تمام عواید فروش آثار نیز به خود معلولان تعلق گرفت. امکاناتی نیز برای اسکان معلولان و همراهان آن‌ها که از شهرستان آمده بودند فراهم و تلاش شد از طریق ارتباط با رسانه‌ها هنرمندان معلول بیشتر به جامعه شناسانده شوند.

مشهدی از ارزش هنری بسیار بالای تعداد زیادی از آثار هنری معلولان سخن گفت و افزود: با توجه به توانمندی معلولان هنرمند، اولین دوره جشنواره «همام» ویژه رقابت آثار هنری هنرمندان معلول در کشور با حمایت و همکاری بهزیستی و استقبال خوب هنردوستان و عموم مردم و مسئولان برگزار شد و طی آن علاوه بر نمایش یک هفته‌ای آثار برتر هنرمندان معلول در تهران، به برترین آثار و هنرمندان جوایزی اهدا شد.

وی از بررسی برگزاری جشنواره همام خبر داد و اظهار کرد: اواخر فروردین‌ماه کمیته مربوطه اعلام خواهد کرد که جشنواره همام سالانه برگزار خواهد شد یا دو سال یک بار.

مدیر طرح هم‌نمک در خصوص برنامه‌های سال جاری مؤسسه نیز تصریح کرد: سال گذشته رقم خوبی در جمع‌آوری غذاهای طبخ‌شده مازاد مجالس و اقلام خشک اهدایی مردم به دست آمد و بیش از 196 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان واقعی که شناسایی شده بودند توزیع شد. در سال جاری نیز تقویت همین طرح در قالب طرح هم‌نمک در دستور کار قرار دارد.

وی از فعال‌تر شدن بخش هبه طرح هم‌نمک در سال جاری خبر داد و افزود: با اجرای این طرح، که ویژه جمع‌آوری غذاهای مازاد مجالس است، جلوی اسراف سرسام‌آور گرفته شد و غذاها نیز به دست نیازمندان رسید، اما در سایر اقلام مصرفی نیز اسراف زیادی می‌شود. مثلاً با تعمیر لوازم خانه و حتی اسباب‌بازی بچه‌ها می‌توان نیاز بسیاری از نیازمندان را برطرف کرد. به همین دلیل در سال جاری بخش هبه هم‌نمک را فعال‌تر می‌کنیم. در حال حاضر نیز آماده دریافت هبه‌های مردمی هستیم و چند مرکز نیز مسئولیت بازسازی، تعمیر و آماده‌سازی اقلام را برعهده دارند.

وی به خدمات طرح هم‌نمک در سیل ابتدای سال 98 نیز اشاره کرد و گفت: با تجربه‌ای که در بحران‌های سال گذشته کسب کرده‌ایم، ستاد بحران در مؤسسه تشکیل و تجهیز شده است تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، آماده ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان باشیم.

انتهای پیام
captcha