کتاب «بنیان‌های کاربست روایات طبی» منتشر شد
کد خبر: 3891272
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

کتاب «بنیان‌های کاربست روایات طبی» منتشر شد

رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت از انتشار کتاب بنیان‌های کاربست روایات طبی خبر داد.

کتاب بنیان‌های کاربست روایات طبی منتشر شدمهدی صالحی، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت، در گفت‌وگو با ایکنا، از انتشار کتاب بنیان‌های کاربست روایات طبی خبر داد.

وی تصریح کرد: کتاب «بنیان‌های کاربست روایات طبی» در قالب پژوهش‌ها و مطالعات پشتیبان دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت و در پاسخ به نیاز جامعه به تبیین چگونگی استفاده روشمند و علمی از آموزه‌های روایی در حوزه پزشکی منتشر شده است.

صالحی یادآور شد: این کتاب شامل هفت مقاله از برجسته‌ترین اساتید حوزه مطالعاتی اسلام و سلامت است که طی سال‌های گذشته در کارگاه‌های علمی ـ پژوهشی برگزار شده از سوی دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت به ایراد سخن پرداخته‌اند و درس‌گفتار‌های بنیادین آن‌ها با تلاش پژوهشگران دبیرخانه کمیسیون مذکور به رشته تحریر درآمده‌اند.

وی ادامه داد: «درنگی بر روش‌شناسی متن‌پژوهی با تکیه بر آثار حوزه اسلام و سلامت» از احمد پاکتچی، «گام‌های ضروری در شکل‌گیری عنوان طب اسلامی» اثر عبدالهادی مسعودی، «محتوا و استناد در روایات طبی» از سیدمحمدکاظم طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و «منبع‌شناسی مطالعات اسلام و سلامت» از محمد باعزم، برخی از عناوین مقالات این کتاب هستند.

صالحی گفت: این اثر به عنوان نخستین مجلد از مجموعه آثار علمی منتشر شده توسط دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت با زبانی شیوا و گویا در پاسخ به نیاز ضروری جامعه به تبیین نحوه استفاده روشمند و علمی از آموزه‌های روایی در حوزه پزشکی و تأکید بر دوری از نگاه سطحی و غیرعلمی به روایات طبی و نسخه‌پیچی‌های نادرست از آموزه‌های اسلامی تألیف و منتشر شده است.

رئیس دبیرخانه کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت ابراز کرد: در این کتاب تلاش شده است که پیش‌نیاز‌های ضروری برای پژوهشگران، جهت ورود به عرصه تحقیق و مطالعه در این حوزه مدنظر قرار گیرد. این کتاب، گام نخست از برنامه‌های مدون دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت است که در چارچوب تکمیل نقشه جامع مطالعات سلامت و دین با رویکرد بین رشته‌ای، تدوین شده و در آن به مبانی و بنیان‌های ضروری ورود به مطالعات اسلام و سلامت پرداخته شده است.

وی در پایان گفت: پس از اجرای اولین دوره آموزش‌های بین رشته‌ای اسلام و سلامت، دومین سری از برنامه‌های مدون این دبیرخانه، که به روش‌شناسی مطالعات اسلام و سلامت اختصاص دارد، طی سال جاری در قالب کارگاه‌های علمی و پژوهشی و با حضور اساتید برجسته این حوزه مطالعاتی برگزار می‌شود و دستاورد‌های آن در قالب سری دوم از این مجلدات در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا؛ این کتاب به کوشش محمد با عزم و با همکاری حمیدرضا تمدن، مهدی صالحی و حسام‌الدین علامه در ۲۲۶ صفحه تألیف و توسط انتشارات جهاددانشگاهی به بازار نشر عرضه شده است.
انتهای پیام
captcha