شیوه‌نامه برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در یزد اعلام شد
کد خبر: 3893026
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

شیوه‌نامه برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در یزد اعلام شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اعلام شیوه‌نامه چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از برگزاری این دوره از مسابقات در سطح این استان به صورت منطقه‌ای خبر داد.

شیوه نامه برگزاری مسابقات قرآن در یزد اعلام شدحجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا یزد، با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: این دوره از مسابقات در سطوح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، دعاخوانی، تفسیر عمومی قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

میرجلیلی افزود: این مسابقات در رشته‌های «قرائت تحقیق» ویژه خواهران از مرحله شهرستانی تا ملی و برای برادران از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی، رشته «اذان» و «هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم» ویژه برادران برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف یزد گفت: شرکت کنندگان مجاز هستند به‌صورت همزمان تنها در یکی از رشته‌های حفظ 5، 10، 20 ، کل و قرائت ترتیل و قرائت ترتیل یا قرائت تحقیق شرکت کنند.

وی ادامه داد: برای زمینه‌سازی و اهتمام به جذب حداکثری عموم قرآنیان به حفظ قرآن کریم، استثنائاً شرکت همزمان در یکی از رشته‌های حفظ کل یا قرائت تحقیق مجاز است. ثبت نام فقط از طریق مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.my.oghaf.ir از 6 اردیبهشت ماه الی 16 خردادماه سال جاری صورت می‌گیرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف یزد از برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات از 24 خردادماه الی 27 تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: برترین‌های مرحله شهرستانی به مسابقات استانی که 19 الی 24 مردادماه سال جاری برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

میرجلیلی با اشاره به نحوه برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی بیان کرد: این دوره از مسابقات با هدف ارتقای کیفی و مدیریت منابع مالی در مرحله شهرستانی در سال جاری به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان یزد گفت: این مسابقات در سطح استان به صورت منطقه ای شامل سه منطقه شهرستان یزد به عنوان منطقه 1، شهرستان‌های میبد، اردکان، اشکذر، زارچ به عنوان منطقه 2  و شهرستان‌های بافق، بهاباد، تفت، مهریز، خاتم، ابرکوه به عنوان منطقه 3 به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

میرجلیلی افزود: میزبان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha