مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3912791
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در یزد برگزار می‌شود

رئیس اداره امورقرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در دو گروه برادران و خواهران در روزهای 21 الی 23 مردادماه جاری در این استان خبر داد.

مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در یزد برگزار می‌شودحجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس اداره امورقرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: مرحله استانی این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ ویژه خواهران با حضور 55 نفر در روزهای 21 و 22 مردادماه و در محل سالن اجتماعات امامزاده سیدنصرالله یزد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقات علاوه بر رشته‌های مذکور در رشته اذان نیز ویژه برادران با حضور 35 نفر در روزهای 22 و 23 مردادماه در شبستان حرم امامزاده سید نصرالله یزد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طبق زمان‌بندی مشخص شده در راستای پرهیز از هرگونه تجمعی برگزار خواهد شد.

میرجلیلی با اشاره به اینکه 10 نفر از داوران برجسته استانی، این مسابقات را داوری می‌کنند افزود: در رشته دعاخوانی نیز در بخش خواهران با حضور 14 نفر و گروه برادران با حضور 15 نفر برگزار می‌شود به نحوی که آثار در این رشته ضبط و برای داوری ارسال خواهد شد.

رئیس اداره امورقرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از برگزاری رشته تفسیر با حضور 136 نفر از خواهران و برادران در روز 24 مردادماه در یزد خبر داد و بیان کرد: این مسابقه در سطح هر شهرستان در حال برگزاریست.

وی با اشاره به اینکه برترین‌ها این مسابقات به مرحله کشوری راه می‌یابند گفت: طبق سهمیه در نظر گرفته شده، از استان یزد 15 نفر در دو گروه خواهر و برادر به مرحله ملی این دوره از مسابقات راه پیدا خواهند کرد.

یادآور می‌شود مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه اواخر خردادماه در سه منطقه استان یزد برگزار و برترین‌ها در اواخر مردادماه در مرحله استانی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha