پویش «اهدای عاشقی» در یزد راه‌اندازی شد
کد خبر: 3898452
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

پویش «اهدای عاشقی» در یزد راه‌اندازی شد

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد از راه اندازی پویش #اهدای عاشقی در یزد به منظور تامین ذخایر خون استان خبر داد.

پویش «اهدای عاشقی» در یزد راه‌اندازی شدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی بسیج دانشجویی، محمد مهدی پژاوند، مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد از راه اندازی پویش اهدای عاشقی در یزد به منظور تامین ذخایر خون استان خبر داد.

پژاوند اظهار کرد: با توجه به کاهش اهدای خون در استان یزد به علت شیوع ویروس کرونا و هم زمانی این اتفاق با ماه مبارک رمضان، مردم به علت روزه داری و نگرانی از بیماری کرونا کمتر جهت اهدا خون مراجعه می‌کنند.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد با اشاره به اینکه این کاهش مراجعه نگرانی را در بیماران نیازمند بیشتر می‌کند، نگرانی افراد از کاهش توان بدنی در اثر اهدای خون را بی مورد دانست و بیان کرد: در هر بار اهدای خون میزان ۴۵۰ سی سی خون اخذ می‌شود که تنها ۱۰ درصد حجم کل خون بدن بوده و تاثیری بر فعالیت عادی فرد اهدا کننده ندارد.

این فعال دانشجویی افزود: طبق صحبت‌های انجام شده با تقوایی مدیر کل انتقال خون یزد کلیه مراحل خونگیری با رعایت کامل اصول بهداشتی انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: در همین راستا حوزه بسیج دانشجویی امام رضا(ع) با راه اندازی پویش #اهدای عاشقی از تمامی اقشار جامعه و خاصه دانشجویان عزیز استان دعوت به عمل می‌آورد تا با شرکت در این پویش در تامین خون سالم برای بیماران به به ایفای نقش بپردازند و با گرفتن عکس در زمان اهدا در مسابقه اهدای عاشقی شرکت کنند تا در عید سعید فطر جوایزی به قید قرعه به دوستان تعلق گیرد.

انتهای پیام
captcha