طرح «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3910787
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

طرح «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» در یزد اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از اجرای طرح «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» به مناسبت عید غدیر در امامزادگان شاخص استان خبر داد.

طرح «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» در یزد اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مجید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد 25 تیرماه در جمع مدیران امامزادگان شاخص استان با ارائه برنامه‌های فرهنگی این معاونت در سال جاری، اجرای نیات موقوفات را اهم فعالیت‌های اداره کل و شهرستان‌ها اعلام کرد.

وی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در راستای محرومیت‌زدایی اقشار آسیب‌پذیر جامعه، شناسه برنامه‌های امورخیریه برای ادارات ارسال کرده که مهمترین شناسه برنامه آن تشکیل شورای خیریه در امامزادگان و بقاع متبرکه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد با تاکید بر اقدامات لازم به منظور کمک به ازدواج جوانان، تبلیغات گسترده در راستای ازدواج آسان و همچنین نمایش اقلام ایرانی با قیمت مناسب در بقاع متبرکه را خواستار شد و گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در صورت امکان نسبت به برگزاری جشن عقد زوج‌های جوان به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) اقدام شود.

وی اجرای طرح ولایت علوی و اکمال دین نبوی به مناسبت عید غدیر  را در استان بسیار مهم دانست و بر اجرای نیات موقوفات مرتبط با غدیر در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص و همچنین کمک به آزادی زندانیان غیرعمد در این ایام مبارک تاکید کرد.

حجت‌الاسلام کرمی تصریح کرد: باید نسبت به جذب خیران به منظور اجرای برنامه‌های مختلف از قبیل عقیقه و قربانی اقدامات لازم انجام شود و از این طریق مدیران امامزادگان در قالب مراکز افق نسبت به شناسایی خانواده‌های آسیب‌پذیر اقدام و گوشت‌های قربانی را بین آنها توزیع کنند.

انتهای پیام
captcha