شکایت میراث فرهنگی از ساخت‌وساز غیرمجاز در امامزاده سیدصدرالدین قنبر میبد
کد خبر: 3911131
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

شکایت میراث فرهنگی از ساخت‌وساز غیرمجاز در امامزاده سیدصدرالدین قنبر میبد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد از تنظیم شکایت‌نامه‌ای در زمینه ساخت‌وساز غیرمجاز در امامزاده سیدصدرالدین قنبر این شهرستان خبر داد.

شکایت میراث فرهنگی از ساخت‌وساز غیرمجاز امامزاده‌ای در میبدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان، رسول مشتاقیان، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد اظهار کرد: به منظور بررسی پرونده ساخت‌وساز غیرمجاز در امامزاده سیدصدرالدین قنبر میبد جلسه‌ای به دستور دادستان تشکیل و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به واقع شدن این امامزاده در بافت ثبتی و تاریخی میبد و در حریم بلافصل حصار شارستان و همچنین نزدیک بودن به نارین قلعه، شاخص‌ترین بنای تاریخی این شهرستان گفت: هیئت امنای امامزاده بدون اخذ مجوز از این اداره کل و بدون هماهنگی با اداره اوقاف، اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز در این مکان کرده‌اند. در چند سال گذشته هیئت امنا طی چند مرحله اقدام به ساخت‌وساز کرده و فعلا نیز در حال ساخت مناره هستند.

مشتاقیان با اشاره به اینکه ارتفاع مناره در حال ساخت غیرمجاز است و شکایتی در همین رابطه در حال پیگیری است بیان کرد: در این جلسه مقرر شد طرح مرمتی توسط اداره اوقاف و تحت نظارت این اداره کل تهیه و پس از تصویب، عملیات ساخت‌وساز مطابق با آن ادامه یابد.

وی ضمن قدردانی از همراهی خوب دادستان میبد در برخورد با این تخلف گفت: ساخت‌وساز غیرمجاز و بدون مجوز، موجب مخدوش شدن چهره بافت تاریخی می‌شود و هرگونه تصمیم‌گیری در بافت‌های تاریخی باید با نظر اداره کل میراث فرهنگی انجام شود.

انتهای پیام
captcha