توزیع 12 هزار بسته غذایی توسط اوقاف زنجان
کد خبر: 3912918
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

توزیع 12 هزار بسته غذایی توسط اوقاف زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز با اشاره به مشارکت اوقاف در رزمایش مواسات گفت: در مرحله نخست این رزمایش 12 هزار بسته غذایی به ارزش 8 میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع شده است.

توزیع 12 هزار بسته غذایی توسط اوقاف زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 6 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درب‌های آستان مقدس امامزدگان و بقاع متبرکه پس از شیوع کرونا برای حفظ سلامت مردم بسته شده اما کارکردها دیگر اجتماعی این اماکن متبرکه با قوت بیشتر پیگیری می‌شود.

وی برگزاری رزمایش ضیافت همدلی و محرومیت‌زدایی را از مهمترین اقدامات بقاع متبرکه پس از شیوع کرونا دانست و افزود: با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام بر اهمیت انفاق و با هدف کمک به نیازمندان طرح ضیافت همدلی «کمک مؤمنانه» در اوقاف راه‌اندازی شده و در قالب آن با بهره‌گیری از عواید موقوفات و همچنین کمک خیران به افراد بی‌بضاعت کمک می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در مرحله نخست این رزمایش 12 هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد، بیان کرد: مبلغ هزینه شده برای تهیه این بسته‌ها که از محل عواید موقوفات بود، 8 میلیارد ریال است که شامل اقلامی از جمله برنج، روغن، گوشت و حبوبات بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا در چند امامزاده استان ماسک تولید شد، ابراز کرد: این اداره‌کل در امر پیشگیری از بیماری کرونا مشارکت فعالانه‌ای داشته است به طوری که تالار احسان شهرستان خدابنده که در حال بهره‌برداری بود، تجهیز و در اختیار بیمارستان امیرالمومنین خدابنده به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی قرار گرفت.

کرمی با بیان اینکه همچنان اجرای طرح رزمایش همدلی ادامه دارد، گفت: با استفاده از کمک‌های خیران، ظرفیت مساجد و امامزادگان و موقوفات بسته‌های معیشتی برای اقشار آسیب‌پذیر تهیه و توزیع خواهد شد و در ماه محرم بنا داریم این پویش‌ها را تقویت کنیم.

این مسئول به استفاده از ظرفیت حسینیه اعظم زنجان در اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: حسینیه اعظم زنجان یک مرکز فرهنگی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نقش به‌سزایی در تولید ماسک و همچنین توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان داشته است و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی نیز در فضای مجازی از این محل تهیه و پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha