وقف زمینی برای توسعه مسجد در تفت ثبت شد
کد خبر: 3916677
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

وقف زمینی برای توسعه مسجد در تفت ثبت شد

دومین وقف سال 1399 شهرستان تفت از سوی بانوی واقفه در راستای وقف زمینی برای توسعه مسجد اولیا در این شهرستان ثبت شد.

وقف زمینی برای توسعه مسجد در تفت ثبت شدبه گزارش ایکنا از یزد، دومین وقف سال 1399 شهرستان تفت از سوی بانوی واقفه تفتی در راستای توسعه مسجد رقم خورد.

این بانو زمینی بالغ بر ۱۸۵ مترمربع واقع در تفت را جهت توسعه مسجد اولیا و همچنین احداث مستغلات برای مخارج مسجد مذکور وقف کرد. فاطمه اولیاء همگی و تمامی ششدانگ زمین واقع در شهرک شهیدصدوقی شهرستان تفت را وقف بر مسجد اولیا و متولی موقوفه خود و بعد از خود اولاد ذکورش منصوب کرد.

یادآور می‌شود اولین وقف سال ۹۹ این شهرستان از سوی محمدحسین دهقانی تفتی و سکینه عربی تفتی با نیت وقف شش دانگ منزل مسکونی به مساحت ۳۱۵ مترمربع برای برگزاری مراسم‌های مذهبی که قسمتی از آن در ایام ماه محرم (۱۳ یا ۱۴ محرم الحرام) به مدت ۳ روز برگزار شود و قسمت دیگر از درآمد موقوفه برای برگزار مراسم مذهبی به یاد شهید محمدرضا دهقانی تفتی به مدت سه روز یا سه شب در شهریور ماه هر سال بنام اهل بیت عصمت و طهارت در منزل موقوفه ثبت شد و همچنین مازاد بر درآمد نیات موقوفه، صرف مطلق هزینه‌های مربوط به مصحف شریف، قرآن کریم و اهل بیت (ع) شود. این وقف در تیرماه امسال در این شهرستان به ثبت رسید.

انتهای پیام
captcha