ثبت‌نام ۴۰۰ هئیت یزدی در «بیرق» / روضه‌های خانگی رونق یابد
کد خبر: 3917354
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

ثبت‌نام ۴۰۰ هئیت یزدی در «بیرق» / روضه‌های خانگی رونق یابد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه امسال محرم متفاوتی خواهیم داشت، بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونا باید در راستای برپایی روضه‌های خانگی همت گماشت و رونق این مجالس در اولویت باشد.

ثبت‌نام ۴۰۰ هئیت یزدی در «بیرق» / روضه‌های خانگی رونق یابدحجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اینکه امسال محرم متفاوتی را خواهیم داشت اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا باید در راستای برپایی روضه‌های خانگی همت گماشت و رونق این مجالس در اولویت باشد.

وی ادامه داد: هر کس با هر توانی، حتی با نصب یک پرچم بر سر در منزل خود، باید پرچم عاشورا را برافراشته نگاه دارد و به هر نحوی در برپایی روضه با حضور اعضای خانواده تلاش شود و همچنین در صورتی که خانواده‌ها نیاز به واعظ داشته باشند، می‌توانیم به آنها کمک کنیم.

نجیمی با اشاره به اینکه تمام هیئات مذهبی و مجالس عزاداری استان برای کسب مجوز عزاداری در ایام محرم باید در سامانه «بیرق» ثبت‌نام کنند گفت:  تاکنون 400 هیئت در این استان نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کرده‌اند و از سایر هیئت‌ها درخواست می‌شود نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

وی برگزاری مراسم در فضای باز، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و توزیع نذورات به صورت خشک و از طریق کمک‌های مومنانه و ... را از شرایط برگزاری عزاداری ماه محرم امسال در این استان دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد به برپایی موکب‌های سلامت اشاره کرد و با اشاره به لغو مراسم علم‌کشی و نخل‌برداری افزود: هیئت‌های زنجیرزنی نیز باید هر شخصی دارای زنجیر شخصی باشد یا زنجیر در آغاز محرم به آنها اختصاص یابد و پایان محرم تحویل بگیرند.

انتهای پیام
captcha