لزوم ساماندهی فضای مجازی / سودی که نصیب آمریکایی‌ها می‌شود
کد خبر: 3925540
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵

لزوم ساماندهی فضای مجازی / سودی که نصیب آمریکایی‌ها می‌شود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون سرورهایی که در آمریکا و کانادا از فضای مجازی ما پشتیبانی می‌کنند، درآمدهای بسیاری به دست می‌آورند و نکته قابل توجه این است که آمریکایی‌ها هیچ زمانی اینترنت ایران را تحریم و محدود نکرده‌اند.

لزوم ساماندهی فضای مجازی / سودی که نصیب آمریکایی‌ها می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی 5 مهرماه در نشست ماهر سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه مقام معظم رهبری اخیرا در بحثی اختصاصی تاکید کردند که باید به فضای مجازی ساماندهی شود اظهار کرد: اکنون این سوال مطرح می‌شود که ما در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات چه کاری انجام داده‌ایم، هزاران هزار میلیارد تاکنون هزینه برای راه‌اندازی اینترنت و شبکه ملی اطلاعات انجام دادیم ولی این موضوع را با یک رابطی به فضایی متصل کردیم که سرورهای آن در کانادا و آمریکا هستند.

جوکار ادامه داد: اکنون سرورهایی که در آمریکا و کانادا از فضای مجازی ما پشتیبانی می‌کنند، درآمدهای بسیاری به دست می‌آورند و نکته قابل توجه این است که آمریکایی‌ها هیچ زمانی اینترنت ایران را تحریم و محدود نکرده‌اند؛ دلیل این موضوع این است که آنها سود بالایی از این بخش به دست می‌آورند و حملات خود را هم به همین وسیله انجام می‌دهند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی به حمایت‌های ضد انقلاب از نوید افکاری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال‌هاست می‌فرمایند که دشمنان به دنبال عوض کردن جای قاتل و مقتول هستند و موضوع نوید افکاری نمونه بارز آن است.

وی افزود: ما سال‌هاست که میلیون‌ها دلار برای سرورها به جیب آمریکاییان و کانادایی‌ها می‌ریزیم و هیچ بهره‌برداری برای پیشرفت کشور به این وسیله نکردیم ولی خسارت‌های بسیاری به جای آن متحمل شدیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فضای مجازی در کشور ایران بی‌صاحب است تصریح کرد: هیج نهادی در کشور مسئولیت فضای مجازی را برعهده نمی‌گیرد.

جوکار گفت: در این زمینه به مجلس طرحی ارائه شد و من هم جزو امضا کنندگان آن بودم و بلافاصله این موضوع با تهاجم گسترده روبرو شد که می‌خواهند اینترنت را محدود کنند در حالی که این طرح اصلا به دنبال محدودیت ایجاد کردن نیست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه سایتی هم مصاحبه‌ای با من انجام داد و با انتشار تیتر کاملا نادرست، زمینه تخریب گسترده در آن را فراهم کرد و خوراک لازم به سایت‌های ضد انقلاب را هم داد.

انتهای پیام
captcha