استفاده از ظرفیت مواکب حسینی زنجان در رزمایش کمک مؤمنانه
کد خبر: 3927909
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

استفاده از ظرفیت مواکب حسینی زنجان در رزمایش کمک مؤمنانه

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: حرکت به سمت کشور عراق در قالب پیاده‌روی اربعین ممنوع بوده و هزینه این راهپیمایی با استفاده از ظرفیت مواکب حسینی در راستای محرومیت‌زدایی صرف شود.

استفاده از ظرفیت مواکب حسینی زنجان در رزمایش کمک مومنانهبه گزارش ایکنا از زنجان، ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، 16 مهر ماه در جمع خبرنگاران،‌ اظهار کرد: مراسم اربعین امسال به دلیل شیوع کرونا و لزوم حفظ سلامت زائران لغو شده است و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب همه در خانه‌ها زیارت اربعین را قرائت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام مرزهای چهارگانه کشور به سمت عراق مسدود بوده و این کشور از ورود زوار خارجی جلوگیری می‌کند، ادامه داد: طرح ثبت‌نام و اعزام برخی موکب‌ها و زائران به کشور عراق از سوی سپاه و بسیج شایعه بوده و گمانه‌زنی‌ها در این مورد کذب محض است.

این مسئول به حفظ سلامت جامعه تأکید کرد و افزود: سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان هیچگونه فراخوانی برای اعزام زائران به کشور عراق نداشته و ثبت‌نامی در این زمینه صورت نگرفته است و مردم مراقب سوءاستفاده‌ها باشند. همچنین ستاد ملی کرونا برنامه راهپیمایی نمادین در شهرستان‌ها را ممنوع کرده و هرگونه پذیرایی در موکب‌های عزاداری ممنوع است و باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

وی به استفاده از ظرفیت موکب‌های حسینی در راستای اجرای هرچه بهتر رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و افزود: از ظرفیت عظیمی که در مواکب حسینی استان وجود دارد در راستای کمک به معیشت افراد محروم به ویژه اقشار آسیب‌دیده از کرونا استفاده می‌شود.

طهماسبی بیان کرد: مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در دهه پایانی ماه صفر در استان زنجان اجرا می‌شود و از مردم خیر تقاضا داریم در این کار خیر مشارکت کنند.

انتهای پیام
captcha