کرونا در یزد رکورد زد
کد خبر: 3929923
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

کرونا در یزد رکورد زد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ابتلای 10690 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان گفت: از این تعداد 1237 نفر در یک هفته گذشته شناسایی شده‌اند که یک رکورد محسوب می‌شود.

کرونا در یزد رکورد زدبه گزارش ایکنا از یزد، ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد 27 مهرماه در جمع خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان، 10 هزار و 690 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که یک‌هزار و 237 نفر از این تعداد در یک هفته گذشته شناسایی شده‌اند و یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به روند صعودی افزایش مبتلایان در استان افزود: در حال حاضر 522 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 114 نفر به دلیل حاد بودن شرایط در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند. همچنین 55 بیمار مشکوک به کرونا در بخش اورژانس بیمارستان‌ها منتظر تعیین تکلیف هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به قرمز بودن کلیه شهرستان‌های استان تصریح کرد: آمار بالای مبتلایان به کرونا در استان علاوه بر اینکه باید از حضور در اماکن و دورهمی‌ها اجتناب کرد، ضرورت رعایت نکات و اصول بهداشتی را در همه اماکن، جلسات، دورهمی‌ها و .. را نشان می‌دهد و باید در رعایت موارد بهداشتی دقت و حساسیت بیشتری را داشت.

وی گفت: همچنان در خانه ماندن بهترین راهکار برای قطع زنجیره انتقال بیماری کووید 19 است و در صورت نیاز به حضور در سطح شهر، شهروندان استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha