اعطای بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان زنجانی
کد خبر: 3933581
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

اعطای بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان تسهیلات به ۲۰۰۲ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

اعطای بیش از 15 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان زنجانیهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و نظر کمیسیون پزشکی 116 مددجوی تحت حمایت این نهاد از کار افتاده هستند که 52 نفر واجد شرایط بهره‌مندی از خدمات مستمر این نهاد تشخیص داده شده و 64 نفر دیگر نیز از خدمات زمان‌دار کمیته امداد استان زنجان بهره‌مند شده‌اند.

وی یادآور شد: به منظور تأیید استحقاق مددجویان تحت حمایت  و متقاضیان دریافت خدمت از کمیته امداد روش‌های مختلفی از جمله بررسی‌های لازم، استعلام از سایر سازمان‌های حمایتی و صندوق‌های بازنشستگی و ارزیابی میزان درآمد متقاضیان دریافت خدمت از این نهاد وجود دارد و نحوه ارائه خدمات در قالب گروه‌های زنان سرپرست خانوار، ایتام، خانواده‌های زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد، افراد بیمار، ناتوان و سالمند تعیین می‌شود.

این مسئول به توانمندسازی مددجویان برای خروج از بدنه حمایتی و نیز اعطای تسهیلات کارگشایی اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری 2002 نفر از تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، تسهیلات خرید، ساخت و یا ودیعه مسکن و وام کارگشایی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان زنجان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان راهبرد کمیته امداد را ایجاد اشتغال و توانمندسازی خواند و افزود: مقام معظم رهبری در حکم ریاست امداد به دو رویکرد اصلی و سازنده کمیته امداد تأکید کردند که یکی ایجاد درآمد باثبات و دیگری توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است که معظم‌له وظیفه امدادگران را مشخص و نقشه راه را ترسیم فرمودند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 میلیارد و 782 میلیون تومان تسهیلات به 2002 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به صورت قرض‌الحسنه در قالب طرح‌های اشتغال و خودکفایی، تسهیلات کارگشایی و تسهیلات خرید، احداث و ودیعه مسکن پرداخت شده است که در کمال عزت و احترام و کرامت انسانی مددجویان و در کوتاه‌ترین زمان انتظار پرداخت شده است.

صفری ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداختی صندوق امداد ولایت در سال جاری 176 فقره تسهیلات اشتغال و خودکفایی، 1170 فقره  وام حمایتی و کارگشایی و 656 فقره تسهیلات خرید، احداث و ودیعه مسکن بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: از دیگر اهداف صندوق امداد ولایت اشاعه سنت حسنه قرض‌الحسنه در جامعه، جذب منابع بیشتر از خیران برای پرداخت وام قرض‌الحسنه و تغییر رویکرد کمک‌های کمیته امداد از بلاعوض به معوض است.

انتهای پیام
captcha