طرح «۴ هزار ختم قرآن کریم» در یزد آغاز شد
کد خبر: 3936285
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
به یاد ۴ هزار شهید استان؛

طرح «۴ هزار ختم قرآن کریم» در یزد آغاز شد

همزمان با نخستین روز از هفته بسیج، طرح «۴ هزار ختم قرآن کریم، ۴ میلیون صلوات و ۴ هزار چله زیارت عاشورا» به یاد ۴ هزار شهید استان یزد آغاز شد.

طرح 4 هزار ختم قرآن و 4 میلیون صلوات در یزد آغاز شدبه گزارش ایکنا از یزد، همزمان با نخستین روز از هفته بسیج، امروز، 30 آبان طرح «4 هزار ختم قرآن کریم، 4 میلیون صلوات و 4 هزار چله زیارت عاشورا» به یاد 4 هزار شهید استان یزد با حضور جمعی از مسئولان استان و در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد آغاز شد.

سردار محمدمهدی فرهنگ‌دوست، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد، در این مراسم با اشاره به آغاز این حرکت در راستای برگزاری کنگره ملی 4 هزار شهید استان یزد اظهار کرد: تلاش ما این است که در کنار نشر فرهنگ ایثار و شهادت که هدف اصلی کنگره است، نهضت خدمت‌رسانی را به یاد شهدا در استان با نگاه به وجود کرونا را به راه بیاندازیم.

وی افزود: بر این اساس 40 برنامه در حوزه‌های فرهنگی، معنوی، عمرانی، خدماتی پیش‌بینی شد که امروز شاهد افتتاح 4 مورد از این طرح‌ها شامل 4 هزار ختم کامل قرآن کریم، 4 هزار چله زیارت عاشورا، 4 میلیون صلوات و طرح نامگذاری فرزندان تازه متولد شده به نام شهدای استان هستیم.

فرهنگ‌دوست ادامه داد: این طرح‌ها را به شهدا هدیه می‌کنیم و به واسطه بزرگی که دارند آنها را واسطه دعاهای خود نزد خداوند متعال بر ریشه‌کنی ویروس کرونا قرار می‌دهیم. یکی از مواردی که بزرگان ما همواره به آن تاکید داشته‌اند، واسطه قرار دادن بزرگان در دعاها برای ریشه‌کنی بلاهاست و نمونه بارز این موضوع را به خوبی در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس از نظر سلاح و تجهیزات و نیروی انسانی هیچ برتری بر دشمن مقابل خود نداشتیم و جنگ بسیار نابرابری بود، اما آنچه ما را در دفاع مقدس پیروز کرد، روحیه جهادی بود.

فرهنگ‌دوست در پایان اظهار کرد: این روحیه جهادی چهار مشخصه توکل به خدا، توسل به اهل بیت، تبعیت‌پذیری بی‌چون و چرا از ولی‌فقیه زمان و وحدت و انسجام بین مردم و نیروهای مسلح را داشت که بسیار اثرگذار بود و اگر امروز این ختم قرآن‌ها و صلوات‌ها و زیارت عاشوراها را به نیت هدیه به شهدا آغاز کنیم، به طور قطع اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha