مجالس ترحیمی که ختم به خیر می‌شود
کد خبر: 3938473
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

مجالس ترحیمی که ختم به خیر می‌شود

در روزهایی که امکان برگزاری مجالس ترحیم نیست، عده‌ای از مردم خیراندیش زنجانی هزینه‌های این مراسم را به تهیه تبلت برای دانش‌آموزان و آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد اختصاص دادند.

مجالس ترحیمی که ختم به خیر می‌شود این روزها که امکان برگزاری مجالس ترحیم فراهم نیست، تعدادی از مردم هزینه‌های این مراسم را به کارهای خیر اختصاص می‌دهند، عده‌ای مبالغی را برای تهیه ارزاق نیازمندان یا پرداخت اجاره خانه در نظر می‌گیرند، برخی از مردم نذر ماسک می‌کنند و افرادی هم کمک به بیماران و برطرف‌ کردن نیازهای بخش بهداشت و درمان را در اولویت قرار می‌دهند.

در شهرستان ابهر خانواده‌ای هزینه مراسم ترحیم مادرشان به مبلغ 32 میلیون تومان را برای تهیه 10 دستگاه تبلت و اهدای آن به دانش‌آموزان نیازمند اختصاص دادند تا برای تسکین غم فراق مادر، با کاستن آلام آنان که از تحصیل دور مانده بودند، شادی به کودکان هدیه کنند.

یک خانواده دیگر در زنجان آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد را برای احسان درگذشتگان انتخاب کردند و با اهدای 15 میلیون و 900 هزار تومان از هزینه مجالس ترحیم، طعم آزادی را به 3 زندانی بخشیدند و خود را در امور خیر سهیم کردند.

علاءالدین کریمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا زنجان، اظهار کرد: در هفته‌های گذشته نیز یک خیر با کمک 37 میلیون تومانی خود زمینه آزادی 5 زندانی جرائم مالی غیرعمد را فراهم کرده بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جهت جلوگیری از سرایت و شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم ترحیم و یادبود برای اموات وجود ندارد، چنین اقدامی هم فرهنگسازی در جامعه بوده و هم سبب هزینه احسان در امور خیر به جای تجمل‌گرایی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در شرایط سخت کرونایی زندانی شدن سرپرستان خانوار به دلیل جرایم مالی غیرعمد مشکلات خانواده‌ها را دو چندان می‌کند، ادامه داد: خیران می‌توانند جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کمک‌های نقدی خود برای آزادی زندانیان را به صورت غیرحضوری و از طریق شماره حساب 0224137397006 و یا شماره کارت 6037991899973626 پرداخت کنند.

کریمی در پایان ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 155 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد از سوی ستاد دیه از زندان‌های استان زنجان آزاد شده و به آغوش خانوده‌های خود بازگشته‌اند. بدهی این زندانیان از محل کمک‌های مردمی و خیران، گذشت شاکیان، کمک‌های بلاعوض ستاد دیه کشور، آورده خود زندانیان و اعطای تسهیلات، تامین شده است.

انتهای پیام
captcha