اجرای طرح «حفظ قرآن» ویژه بانوان یزدی دانشجو و کارمند
کد خبر: 3941639
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

اجرای طرح «حفظ قرآن» ویژه بانوان یزدی دانشجو و کارمند

کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد از برگزاری کلاس مجازی «حفظ قرآن کریم» ویژه خواهران دانشجو و کارمند دانشگاه خبرداد.

برگزاری کلاس مجازی حفظ قرآن کریم ویژه خواهران دانشجو و کارمندفرزانه‌السادات طباطبایی، کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری کلاس مجازی حفظ قرآن کریم ویژه خواهران دانشجو و کارمند اظهار کرد: کلاس حفظ قرآن کریم هرساله به همت واحد قرآن و عترت دانشگاه و با همکاری کانون قرآن و عترت به صورت حضوری در خوابگاه‌های دانشجویی برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و تعطیلی دانشگاه‌ها این دوره آموزشی به صورت مجازی برگزار شد.

وی با اشاره به نحوه‌ ثبت‌نام این دوره از کلاس‌های آموزشی گفت: ابتدا در فروردین ماه از طریق فضای مجازی فراخوان ثبت‌نام کلاس‌ها منتشر و تعداد قابل توجهی از دانشجویان از این طرح استقبال کرده و اطلاعات خود را جهت ثبت‌نام ارسال کردند. سپس دانشجویان ثبت‌نام کننده به گروهی در پیامرسان واتساپ دعوت و از اساتید بزرگوار حیدری و عزیزی بهره‌مند شدند.

طباطبایی در خصوص نحوه برگزاری کلاس مجازی تصریح کرد: از ابتدا، اساتید برنامه‌ریزی حفظ را به صورت شخصی برای هر قرآن آموز انجام دادند. سپس، در هر هفته دو مرتبه، متناسب با اوقات تعیین شده از سوی قرآن آموز و هر دفعه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه، با قرآن‌آموزان تماس تلفنی می‌گیرند و از محفوظات آن‌ها سوال می‌کنند. همچنین یک بار در هفته، قرآن آموزان دو به دو با هم مباحثه تلفنی دارند که به تثبیت محفوظات آن ها بسیار کمک می‌کند.

کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد بیان کرد: از نکات مثبت و قابل توجه این کلاس‌ها این است که اساتید نکات تفسیری صفحاتی که قرآن آموزان مشغول به حفظ هستند را به صورت فایل صوتی به مدت حدود ۳۰ دقیقه در گروه بارگذاری می‌کنند. بدیهی است، بیان نکات تفسیری به حفظ قرآن کمک بسیاری می کند و بدین‌وسیله، تدبر در قرآن که اصل مهمی در فراگیری قرآن است، نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان گفت: تعداد افرادی که در این کلاس شرکت می‌کنند حدود ۴۵ نفر اعم از دانشجو و کارمند است که در مقایسه با کلاس‌های حضوری استقبال قابل توجهی از این طرح صورت گرفته است. حتی افراد علاقه‌مند از سایر دانشگاه‌ها خواهان شرکت در این کلاس‌ها بودند که با راهنمایی اساتید به مهد قرآن کریم ارجاع داده شدند و پرسش تلفنی آن‌ها توسط اساتید مهد قرآن انجام می‌شود.

طباطبایی به ویژگی‌های مثبت اجرای طرح حفظ مجازی اشاره کرد افزود: فراهم شدن امکان ثبت نام و شرکت در کلاس توسط کارمندان علاقه‌مند به حفظ قرآن کریم یکی از موارد است، به این صورت که امکان ثبت نام و شرکت گسترده دانشجویان از رشته‌های گوناگون با اوقات فراغت متفاوت، در حالی که قبلا با توجه به محدودیت مکان و زمان برگزاری کلاس، طبعا امکان حضور همه علاقمندان در کلاس وجود نداشت، میسر شد.

وی با اشاره به ارتقاء کیفی محفوظات قرآن آموزان با توجه به اختصاص زمان بیشتر، متناسب با شرایط و توانمندی‌های آنان برای هر قرآن آموز افزود: طی سه ماه از برگزاری کلاس‌های غیرحضوری، قرآن آموزان موفق شدند علاوه بر مرور محفوظات قبل، ۲ جزء به محفوظات خود بیفزایند.

انتهای پیام
captcha