احداث واحدهای تجاری در شهر موقوفه قیدار
کد خبر: 3949817
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

احداث واحدهای تجاری در شهر موقوفه قیدار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: به منظور رونق اقتصادی و تأمین معیشت مردم در بافت فرسوده قیدار که شهری موقوفه در استان زنجان است، واحدهای تجاری احداث می‌شود.

اوقافبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، ظهر امروز، 6 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف در بخش اقتصادی، ارتقای بهره‌وری موقوفات و افزایش عواید آن‌ها به منظور اجرای بهینه نیات واقفان خیراندیش است و فرصتی را فراهم می‌کند که سرمایه‌گذاران درآمدهای ماندگار داشته باشند.

وی هدایت، نظارت و راهبری را اصول مهمی در عمل به نیات واقفان و ارتقای عواید حاصل از آن‌ها دانست و گفت: این سازمان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ماندگار استقبال می‌کند، نوع مشارکت بخش خصوصی براساس قوانین و مقررات جاری کشور خواهد بود که البته به نسبت میزان مشارکت و سرمایه به صورت توافقی از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

این مسئول ضمن پیش‌بینی طرح جامع راهبردی و شناسایی مزیت‌های نسبی و اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان تصریح کرد: احیا و فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه رقبات و موقوفات متصرفی زمینه درآمدزادیی بیشتری را فراهم می‌کند تا از این طریق بتوان کارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را متناسب با نیات واقفان توسعه داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در گذشته به بحث سرمایه‌گذاری از محل موقوفات توجه چندانی نشده و تنها به سرمایه‌گذاری‌هایی از جمله احداث تالار احسان در قیدار، موقوفه هوشمند و چند سرمایه‌گذاری جزئی در ابهر محدود بود، ابراز کرد: از طرح‌های اخیر سرمایه‌گذاری اوقاف می‌توان به پروژه پیامبر اعظم(ص) 2، پروژه پیامبر اعظم(ص) 1 و ایجاد 10 باب مغازه اشاره کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، قرار است در قیدار 215 واحد مسکونی و بیش از 70 مغازه تجاری ساخته شود که کارهای مطالعاتی و کارشناسی آن انجام شده است و محل استقرار این واحد در بافت فرسوده شهر بوده تا مشکل اقشار آسیب‌پذیر برطرف شود.

کرمی به کاشت زیتون در روستای ته‌دره از توابع شهرستان طارم به مساحت 280 هکتار اشاره کرد و گفت: این طرح سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha