طرح «موسم پرواز» در یزد اجرایی می‌شود
کد خبر: 3952108
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰

طرح «موسم پرواز» در یزد اجرایی می‌شود

فرمانده سپاه‌الغدیر استان یزد از اجرای طرح «موسم پرواز» در این استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح و در حاشیه دومین کنگره ملی شهدای استان یزد 40 زندانی جرائم غیرعمد آزاد می‌شوند.

آزادی ۴۰ زندانی غیرعمد به نیت شهدای استانبه گزارش ایکنا از یزد، سردار رضا پورشمسی، فرمانده سپاه‌الغدیر استان یزد، امروز، 16 بهمن در مراسم امضای تفاهم‌نامه این نهاد با اداره‌کل زندان‌های استان اظهار کرد: به نیت شهدای استان و در راستای طرح «موسم پرواز»، یکی از طرح‌های چهل‌گانه دومین کنگره ملی شهدای استان، 40 زندانی جرائم غیرعمد آزاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه زمینه آزادی این 40 زندانی تا پایان سال و با همکاری دستگاه قضایی استان، خیران و هیئت‌های عزاداری فراهم می‌شود افزود: این اقدامات خیرخواهانه به نیت و با نام چهار هزار شهید استان دارالعباده و درالعلم یزد انجام می‌شود.

فرمانده سپاه‌الغدیر استان یزد گفت: با امضای تفاهم‌نامه با اداره‌کل زندان‌های استان، خانواده‌های زندانیان در زمینه مسائل اجتماعی با همکاری معاونت اجتماعی سپاه، در زمینه بهداشتی و پزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و در خصوص آموزش و ایجاد اشتغال با سازمان بسیج سازندگی استان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه‌الغدیر استان یزد افزود: زندانیان زن نیز با همکاری مجموعه بسیج جامعه زنان و با استفاده از ظرفیت‌های بسیج حمایت می‌شوند.

حسین سبزواری، مدیرکل زندان‌های استان یزد نیز در این مراسم، با اشاره به وضعیت مطلوب زندان‌های استان یزد از نظر شاخص بودن در حوزه‌های مختلف گفت: مجموعه زندان‌های استان از لحاظ استانداردها و شاخص‌های زندانبانی اسلامی در جایگاه خوبی قرار دارد و می‌توان با ارتقا این شاخص‌ها به کمک سایر دستگاه‌های اجرایی استان، نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

سبزواری با اشاره به دستور ریاست محترم سازمان مبنی بر انجام کار فرهنگی عمیق و استفاده از گروه‌های جهادی افزود: تکمیل چرخه اصلاح و تربیت با زیرساخت مناسب، برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از نیروهای متخصص محقق می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به وضعیت زندان‌های استان گفت: زندانبانی شغل تخصصی است که پرسنل تلاش می‌کنند با ابزار مختلف تربیتی نظیر قرآن و اهل بیت زمینه بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه را فراهم آورند.

نایب رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد با ارائه آمار آزادی ستاد دیه استان در سال جاری بیان کرد: به همت خیران و نیکوکاران استانی و تلاش پرسنل زحمتکش در ستاد دیه استان، 292 نفر از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

سبزواری افزود: برای آزادی این افراد مبلغی بیش از 147 میلیاردتومان نیاز بود که 139 میلیارد تومان توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و با پرداخت مبلغی بیش از هشت میلیارد تومان زمینه آزادی مددجویان از زندان فراهم شد.

یادآور می‌شود در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای در چهار ماده و در دو نسخه به منظور گسترش فعالیت‌های حمایتی و هماهنگی و تعامل در نحوه ارائه خدمات به مددجویان و خانواده‌های آنها به امضا طرفین رسید.

انتهای پیام
captcha