مسابقه کتابخوانی در کالج فارسی بوسنیایی سارایوو + عکس
کد خبر: 3955404
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
با محوریت کتاب سال دفاع مقدس برگزار شد؛

مسابقه کتابخوانی در کالج فارسی بوسنیایی سارایوو + عکس

مسابقه کتابخوانی با موضوع کتاب «من زنده‌ام» به همت مجتمع کالج فارسی بوسنیایی سارایوو، در این مرکز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سارایوو، این مسابقه ویژه گروه سنی 15 تا 49 سال بود و در فضایی شاد و پر انرژی در سطح دانش‌آموزی و اساتید و مربیان مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان مجتمع کالج فارسی بوسنیایی برگزار شد.

30 سؤال این مسابقه در گروه‌های دو نفری و به مدت یک ساعت در میان شرکت‌کنندگان توزیع شد و کتاب «من زنده‌ام» نوشته «معصومه آباد» که از سوی رایزنی فرهنگی ایران در سارایوو به بوسنیایی ترجمه و به همت انتشارات «دوبرا کنیگا» منتشر شده است، منبع مسابقه بود.

برگزاری جشن عفاف + فیلم و عکس

همچنین در شامگاه «لیلة الرغائب»(پنج‌شنبه، 30 بهمن ماه) جشن عفاف 8 نفر از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان مجتمع کالج فارسی بوسنیایی در این مجتمع برگزار شد و تعدادی از والدین دانش‌آموزان، اساتید و مربیان مجتمع در آن حضور داشتند.

در این مراسم دانش‌آموزان برنامه‌های متنوع، جذاب و زیبای فرهنگی و هنری آماده و اجرا کردند و در پایان مراسم نیز جوایز نفرات اول تا سوم مسابقه کتابخوانی که با حمایت رایزنی فرهنگی برگزار شده بود، از سوی رایزن فرهنگی اهدا شد.

جشن عفاف مراسمی سالیانه است که در آن هر کدام از دانش‌آموزان دختر مجتمع کالج فارسی بوسنیایی داوطلبانه تصمیم به استفاده از حجاب دائمی می‌گیرند و برای تشویق و ترغیب دیگران مراسم جشن و دعا برگزار می‌شود و زمان این مراسم ایام گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) در بوسنی است.

مسابقه کتابخوانی در کالج فارسی بوسنیایی سارایوو + عکساین مراسم 15 سال است که در مجتمع کالج فارسی بوسنیایی برگزار می‌شود و با تشویق و ترغیب نسل جوان و مسلمان بوسنی به رعایت فرهنگ و آداب و رسوم اصیل اسلامی همراه است.

این‌گونه مراسم و برنامه‌های تربیتی فرهنگی و در سیستم آموزش و پرورش بوسنی و هرزگوین در نوع خود کم نظیر است و همواره مورد توجه خاص مسئولان وزارت آموزش و پرورش، مسئولان محلی، جامعه اسلامی، اولیا و مربیان دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

گاهی بخشی از این‌گونه برنامه‌ها که ارتباط مستقیم با تقویم روزها و اتفاقات ملی کشور بوسنی وهرزگوین دارد، از سوی مسئولان محلی به طور رسمی حمایت مالی هم می‌شود.

انتهای پیام
captcha