توفیق خدمت در سایه قرآن انگیزه را دوچندان می‌کند
کد خبر: 3993381
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹

توفیق خدمت در سایه قرآن انگیزه را دوچندان می‌کند

بانوی برگزیده قرآنی جشنواره هدهد با بیان اینکه موفقیت‌های قرآنی خوب است اما اگر در عمل قرآنی نباشیم توفیق و اثرگذاری واقعی محقق نخواهد شد، اظهار کرد: توفیق خدمت در سایه قرآن انگیزه انجام سایر کارهای علمی و فرهنگی را دوچندان می‌کند.

توفیق خدمت در سایه قرآن انگیزه فعالیت را دوچندان می‌کندمریم غلامی، برگزیده قرآنی سی و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به نحوه ورود به فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: خوشبختانه در همه مقاطع تحصیلی و کاری و حتی زندگی، رسالت فرهنگی را به عنوان یک اصل در زندگی پذیرفته‌ام و همیشه با اعتقاد و علاقه به بخش‌های مختلف فرهنگی می‌پردازم.

وی ادامه داد: قبل از اینکه وارد دانشگاه شوم به مباحث قرآنی و سایر مباحث دینی و مذهبی علاقه داشتم. در دوران دانشگاه با توجه به علاقه و سابقه فعالیت در کانون قرآن و عترت به‌ویژه در مقطع تحصیلی فعلی که افتخار داشتم دو سالی را هم در سایه قرآن کریم به عنوان دبیر کانون خدمتگزار باشم، دوست داشتم که در بخش‌های محتوایی قرآنی بتوانم اثرگذاری بیشتری داشته باشم لذا در جشنواره قرآنی هدهد شرکت و این امر محقق شد.

غلامی افزود: اولین تجربه حضور در جشنواره به دوران کارشناسی بر می‌گردد که اولین مقاله با موضوع میان‌رشته‌ای از قرآن و بهداشت محیط را به رشته تحریر در آوردم. این مقاله برکات معنوی خوبی را برایم به همراه داشت و از استاد ارجمندم دکتر قانعیان که بنده را به این امر تشویق کردند، و همچنین در این سال‌ها و در جشنواره امسال نیز در این امر و سایر امور فرهنگی مشوق بنده بوده‌اند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

این بانوی قرآنی بیان کرد: من خودم را قرآنی نمی‌دانم و هنوز راه نرفته زیادی تا قرآنی شدن دارم، اما همین مختصر آشنایی که با قرآن دارم برایم موجب افتخار است. معتقد هستم هرچند همه موفقیت‌های قرآنی مثل حفظ قرآن و کسب افتخار در مسابقات قرآنی خوب است اما اگر در عمل قرآنی نباشیم نه در بُعد فردی و نه در بُعد اجتماعی توفیق و اثرگذاری واقعی محقق نخواهد شد. همیشه از اینکه توفیق داشته‌ام بتوانم خدمتی ناچیز در سایه قرآن داشته باشم موجب شده انگیزه‌ام برای سایر کارهای علمی و فرهنگی دوچندان شود و عزم راسخ‌تری برای پرداختن به این امور داشته باشم.

برگزیده قرآنی سی و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد بیان کرد: بسیاری از دانشجویان و افراد دیگر این گونه تصور می‌کنند که فعالیت قرآنی یعنی حفظ یا تفسیر قرآن، در صورتی که برای ترویج قرآن می‌توان از شیوه‌های مختلفی که علاقه‌مندی جوانان امروز را به دنبال دارد، استفاده کرد. به عنوان مثال جشنواره قرآنی هدهد بخش‌های متعددی دارد از قبیل آیین سخنوری، بخش پژوهشی مثل تلخیص، نقد و یا تألیف کتاب، بخش‌های ادبی مثل شعر و داستان‌نویسی و ...، بخش‌های هنری مثل عکاسی، معرق و ... لذا برای معرفی و ترویج قرآن شیوه‌های متفاوت و جذابی وجود دارد که حتی ممکن است در برخی موارد اثرگذاری بهتری داشته باشند و دوستان علاقه‌مند حسب تجربه، استعداد و علاقه می‌توانند در بخش‌های مختلف فعالیت کنند.

غلامی در پایان تصریح کرد: البته این موارد باید از سوی مسئولان مربوطه در دانشگاه‌ها برای دانشجویان بیشتر ارائه و تبیین شود تا در جریان این امر قرار گیرند و مشارکت بیشتری را شاهد باشیم. امیدوارم نسبت به ترویج و توسعه و ترغیب نسل جوان به فعالیت‌های قرآنی اقدامات خوبی در سطح جامعه از سوی مسئولان شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha