دوره‌ آموزشی تولید و فرآوری گیاهان دارویی در گرمی برگزار شد
کد خبر: 3993668
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

دوره‌ آموزشی تولید و فرآوری گیاهان دارویی در گرمی برگزار شد

مسئول مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی شهرستان گرمی، از برگزاری دوره‌ آموزش تولید و فرآوری گیاهان دارویی برای متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در گرمی خبر داد.

رضازاده// دوره‌ آموزشی تولید و فرآوری گیاهان دارویی در گرمی برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید فاضل فاتحی، مسئول مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی شهرستان گرمی، هفتم شهریورماه، با اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: دوره‌ آموزش تولید و فرآوری گیاهان دارویی برای متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در گرمی برگزار شد.

وی افزود: این دوره برای آن دسته از متقاضیان این طرح  در رشته تولید گیاهان دارویی به مدت 8 ساعت و به‌صورت تئوری و کارگاهی برای این متقاضیان برگزار شد.

مسئول مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی گرمی، گفت: از آنجا که کشت و پرورش هرگونه  گیاه دارویی بایستی متناسب با اقلیم و آب و هوای آن منطقه جغرافیایی باشد، به همین خاطر در این دوره آموزشی مطالبی در مورد نحوه تولید گیاهان دارویی از قبیل آویشن، مریم‌گلی، گل محمدی، به‌لیمو و بادرنجبویه با توجه به اقلیم منطقه شهرستان گرمی و آب و هوای حاکم بر آن و براساس مطالعات و تجربیات گذشته ارائه شد.

فاتحی با بیان اینکه انتظار می‌رود این دوره تاثیر بسزایی در کیفیت و کمیت تولید گیاهان دارویی بگذارد، تصریح کرد: محصولات تولیدی متقاضیان گیاهان دارویی شهرستان گرمی در صورت داشتن کیفیت مناسب توسط پیشران مربوطه خریداری خواهد شد و تولیدکنندگان در مراحل مختلف تولید نیز تا حد امکان از حمایتهای لازم برخوردار خواهند شد. 

انتهای پیام
captcha