عقلانیت؛ مهم‌ترین پایگاه هویتی شیعیان
کد خبر: 3994264
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بیان کرد؛

عقلانیت؛ مهم‌ترین پایگاه هویتی شیعیان

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، با بیان اینکه عقلانیت یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هویتی شیعیان است، گفت: عقلانیت افراطی و تفریطی مورد تأیید شیعه نیست، شیعه در رفتار و عمل عقلانیت را مورد توجه قرار می‌دهد و طبق اصول اسلامی پیش می‌رود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 9 شهریورماه در آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، ضمن تبریک این هفته به دولتمردان، اظهار کرد: سیره و مکتب شهیدان رجایی و باهنر کامل‌ترین الگو برای مسئولان نظام است که باید در همه بخش‌ها و زمینه‌ها مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به اینکه سبک و سیاق شهیدان دولت باید سرمشق دولتمردان کنونی قرار گیرد، تصریح کرد: توطئه و فتنه دشمنان در 42 سال گذشته بر کسی پوشیده نیست. با بررسی تاریخ اسلام متوجه می‌شویم که جریان نفاق و حضور منافقان بزرگ‌ترین ضربه را به پیکر اسلام وارد کرده است و شهادت این دو عنصر مهم انقلاب و تداوم توطئه‌ها نیز پس از برکناری بنی‌صدر نمود عینی فعالیت جریان منافقان است. استکبارستیزی، نترسیدن از دشمن و مقاومت را بزرگ‌ترین درس مکتب رجایی و باهنر است که باید به آن توجه شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی عقلانیت را یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هویتی شیعیان عنوان کرد و با تأکید براینکه عقلانیت افراطی و تفریطی مورد تأیید شیعیان نیست، اظهار کرد: شیعه در رفتار و عمل عقلانیت را مورد توجه قرار می‌دهد و طبق اصول اسلامی پیش می‌رود. هویت ملت ایران و نظام اسلامی برگرفته از عقلانیت معنوی و سیاسی است و ارتقای جایگاه ایران در 42 سال اخیر در سایه عقلانیت کسب شده است و با همین منطق در مسیر حق ثابت‌قدم مانده است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که در سایه عقلانیت می‌توان از تمام پیچ و خم‌ها و گردنه‌های سخت عبور کرد، اظهار کرد: عناصر و مؤلفه‌هایی همچون عدالت طلبی، اعتقاد راسخ به توحید، باور قلبی به ائمه اطهار(ع)، دشمن‌ستیزی و آزادی‌خواهی در سیره و مکتب عقلانیت نهفته است و امام راحل با تشکیل حکومت اسلامی عقلانیت و هویت اصلی اسلام را در جهان نمایان کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر افغانستان، تصریح کرد: منافع و حرمت مردم این کشور و همچنین مصلحت منطقه باید مدنظر حکمرانان باشد و نباید اجازه دهند حقوق ملت افغانستان تضییع شود.

امام‌جمعه اراک ضمن آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم، خواستار برنامه‌ریزی حکیمانه، خردمندانه و دلسوزانه برای رفع مشکلات و حفظ منافع مردم در عرصه‌های مختلف شد و افزود: دولت باید دغدغه بهره‌گیری از افرادی وفادار به نظام، شایسته، کارآمد، خدمتگزار را داشته باشد. همچنان استفاده از ظرفیت‌ها، تکیه بر داشته‌های داخلی، توانمندی جوانان و به‌کارگیری تجربیات کلید حل مشکلات و برون رفت از گرفتاری‌هاست و برای رسیدن به چشم‌اندازهای تعریف شده دولت باید عملکردی جهادی داشته باشد.

وی در پایان ضرورت توانمندسازی اقشار جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: دولت سیزدهم باید به توانمندی مردم اعتماد و آن را در دستور کار قرار داده و از هر اقدام که به تقویت فرهنگ گداپروری منتج می‌شود پرهیز کند. حفظ و تقویت صیانت از انقلاب و آرمان‌های انقلابی باید در مورد توجه دولت سیزدهم باشد و همه ما نیز مکلف هستیم دولت را یاری کنیم.

انتهای پیام
captcha