تقدیر از برگزیدگان ۲ پویش فرهنگی با محوریت ماه محرم در دشتی
کد خبر: 3995984
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

تقدیر از برگزیدگان ۲ پویش فرهنگی با محوریت ماه محرم در دشتی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی از تقدیر برگزیدگان ۲ پویش فرهنگی «پرچم‌های سرخ» و «علمدار» با محوریت ماه محرم در دشتی خبر داد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی امروز 17 شهریور در آیین تقدیر از برگزیدگان دو پویش فرهنگی «پرچم‌های سرخ» و «علمدار» که با محوریت ماه محرم برگزار شده بود، گفت: فرهنگ و هنر دو مقوله مهم در جوامع بشری هستند که می‌توانند در بیان مفاهیم و موضوعات تأثیرگذار باشند. 

وی با بیان اینکه پویش‌های فرهنگی و هنری نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه دارد، افزود: تداوم این مهم می‌تواند در سطح توسعه فرهنگی شهرستان تأثیرگذار باشد که این مهم در شرایط فعلی جامعه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به صورت جد دنبال می‌شود.

زارعی اظهار کرد: پویش فرهنگی پرچم‌های سرخ ویژه سنین 7 تا 12 در بخش‌های دل نوشته، دکلمه، نقاشی، عزاداری‌های خانگی و نصب پرچم برگزار شد که 76 اثر به دبیرخانه ارسال شد و بیشترین ارسالی مربوط به دل نوشته است.

وی افزود: شعر، مداحی، قصه و نقاشی در وصف علمدار دشت کربلا از بخش‌های این پویش مجازی بود که پس از اتمام مهلت ارسال، 82 اثر به دبیرخانه رسید. ترویج مکتب عاشورا، گسترش امر به معروف و نهی از منکر و شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری بین کودکان و نوجوانان از اهداف برگزاری این دو پویش فرهنگی و هنری است.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا تاثیر بسیاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری داشته اما اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این مهم را از طریق فضای مجازی برگزار کرده تا در کنار ترویج حوزه فرهنگ و هنر، زمینه شادی و نشاط را در جامعه ایجاد کند.

زارعی گفت: برگزاری پویش‌های فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان یکی از برنامه‌های این اداره به صورت مشارکتی با انجمن‌ها، مؤسسات و باشگاه‌های کتابخوانی است که می‌تواند علاوه بر گسترش فرهنگ مطالعه، باعث ترویج آیین‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در پایان از اداره کتابخانه‌های عمومی، اداره آموزش و پرورش شهرستان، مدرسه قلم، باشگاه‌های کتابخوانی یارمهربان و سردار دل‌ها برای همکاری در برگزاری این دو پویش تقدیر کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha