کاهش ۲۰ درصدی ذخایر خون آذربایجان غربی
کد خبر: 4004133
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶

کاهش ۲۰ درصدی ذخایر خون آذربایجان غربی

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان برابر با یک هزار و ۸۱ واحد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده کاهش ۲۰ درصدی است.

کاهش ۲۰ درصدی ذخایر خون آذربایجان غربیبهزاد عمادی، معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر خونی استان اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی استان اهدای خون در استان کاهش چشمگیری داشته و همین موضوع موجب کاهش ذخایر خونی استان شده است.

وی افزود: در حال حاضر ذخایر خونی استان برابر با یک هزار و ۸۱ واحد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده کاهش ۲۰ درصدی است.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی ادامه داد: بیشترین میزان کاهش اهدای خون در شهریور امسال ثبت شده است که برای جبران این کاهش در ذخایر خونی از شهروندان درخواست می‌شود نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در نیمه نخست سال جاری تعداد اهداکنندگان خون برابر با ۳۰ هزار نفر بوده که نسبت به پیش‌بینی‌های انجام شده پنج هزار نفر کمتر است.

عمادی تصریح کرد: اهداکنندگان نباید هیچگونه نگرانی از نظر بهداشتی به هنگام اهدای خون در پایگاه‌ها نداشته باشند چرا که این محیط‌ها و تجهیزات مورد استفاده به طور مستمر ضدعفونی شده و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha